Leids Detail 250

Leiden viert feest! Alle gebouwen in de stad hebben zich in feesttooi gestoken, want vandaag publiceert Tagrijn de 250e aflevering van Leids Detail. In 2006 begonnen met iedere week vijf foto’s en inmiddels teruggebracht tot drie foto’s om de veertien dagen. Wat natuurlijk alles te maken heeft met het aantal logjes per week. In 2006 nog iedere dag en nu twee keer per week: op maandagavond en donderdagavond. We vieren het daarom gepast en maken er toch maar weer een puzzeltje van. We hebben er vandaag geen drie maar ouderwets vijf: waar zijn deze versieringen te vinden? Als je doorscrollt naar beneden vind je de oplossing.
En klik hier als je zin hebt om een wandeling door het oude centrum van Leiden te maken met de cabaretier Jochem Myjer. Je ziet dan ook vast wel wat details voorbijkomen.

Bovenaan: onmiskenbaar de Korenbeursbrug.
Op de tweede foto onder de tekst zie je een deel van de stadhuistoren.
Foto drie: tikkie misleidend, want het is de linkerkant van het Gangetje en de borden wijzen de verkeerde kant uit.
Nummer vier: Breestraat 127, het vroegere Hof van Holland. Nu zit er een supermarkt van Eco Plaza.
En tot slot de vijfde: een ingepakte Molen De Valk.
Zo en nu op naar Leids Detail 500!  Over zo’n  jaar of tien dus…

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

15 reacties op Leids Detail 250

  1. Caecil zegt:

    Ha Tagrijn!
    Terug van vakantie even internet ‘bijspijkeren’. Leids Detail heeft een eerbiedwaardige editie bereikt, wat geweldig!!! Van harte gefeliciteerd hiermee!!!
    Via Leids Detail ben ik je op het spoor gekomen en hebben wij contact gekregen. Daar ben ik blij mee, want we maken samen leuke tochtjes door Leiden. We vertellen elkaar onze verhalen over de stad en ik ben getuige van het fotograferen van toekomstige Details. Niet dat het wat uitmaakt, als ze eenmaal gepubliceerd worden, ben ik ze alweer vergeten. Warhoofd……
    Ik hoop dat je nog lang doorgaat met Leids Detail en dat we nog vaak samen op stap gaan!

  2. Ghita zegt:

    Gefeliciteerd met de 250e Leids Detail, ik volg ze al een tijdje met veel plezier en hoop dat er nog veel gaan komen.
    groetjes Ghita

  3. gefeliciteerd met deze mijlpaal en inderdaad nu op naar de 500 🙂

  4. boomkruiper zegt:

    Ta ta ta TAAAAAAA PROFICIAT Tagrijn! En jaaaaah op naar de 500. En dan het liefst natuurlijk ook nog gedrukt op papier 😉
    En wat een lekkere marktkramen hebben ze daar in Leiden zie ik bij Jochem

  5. Felicidades Tagrijn met je 250e aflevering. Ik wist geen een antwoord. Ben ook een niet-Leienaar.
    M’n mail nog ontvangen? Salu2 Albert

  6. leo zegt:

    Ja dat is een mooi filmpje van Jochem A.D.H.D. Myjer toont Leiden, Heel leuk, Maar praat hij nu Leids?? ik ben geboren in Leiden, en weg uit leiden voor over 50 Jaar, maar die jongen kan ik niet verstaan !

  7. ik hang nog een paar slingers, vlaggen en ballonnen bij, tagrijn!!

    van harte gefeliciteerd met je 250ste leiden detail!!!
    heel knap van jou om ons dit allemaal, tot in de details, te tonen! 😀

    feestelijk weekend,

  8. Hans zegt:

    Deze vragen moet je niet aan mij stellen, meer aan de Leidseglibber. Hans

  9. Hildegarde zegt:

    250 ??? !! Dat is echt super, zoveel opgebouwd. Succes voor en veel plezier met het vervolg !

  10. rietepietz zegt:

    Klap-klap-klap-klap….een welgemeend applaus voor 250 x Leids detail!
    Ik vind het nog steeds jammer dat je minder logjes bent gaan plaatsen maar dat is natuurlijk jouw keus. Ik ben het met Plato eens dat je “terzijde”rubriekje altijd heel spits is maar denk er dan toch meestal niet aan om daarop te reageren. Kortom ik ga óók op voor het 500ste detail, gefeliciteerd !

  11. platoonline zegt:

    Gefeliciteerd met deze 250e, Tagrijn. Allemaal van prima kwaliteit en… (vind ik heel bijzonder) ook interessant voor de niet-Leidenaar. Ik vind het een prestatie van formaat.

    Nog even wat anders: ik vind je terzijdes altijd fijn om te lezen. Er zit zoveel spitsheid en humor in. Leuke rubriek dus.

    Lenen kost geld, sparen kost geld. Jawel, ze durven wat bij die banken. En, bedacht ik me net, uitgeven (in de dubbele betekenis van het woord) kost ook geld. Eigenlijk is dit onderwerp een bitter logje waard.

  12. ollieherman zegt:

    Wat een fleurig en feestelijk blog. Van harte met nr. 250 en op naar de 500. Elke keer iets nieuws leren over Leiden, hoe schoon kan het leven zijn!

  13. gewoonhanny zegt:

    Een geweldige prestatie om iedere keer maar weer andere details te vinden. Gefeliciteerd! Ik hoop je 500ᵉ nog mee te maken.

  14. Di Mario zegt:

    Dat van Jochem hou ik tegoed. Verder had ik natuurlijk niets goed. Maar wel gefeliciteerd natuurlijk met de 250ste en de 500ste gaan we zeker meemaken.

    Love As Always
    D Mario

  15. klaproos zegt:

    dat puzzelke ga ik niet winnen, en dat geeft ook niks, ik heb in mijn handen een reuuuuuuuuuuzetaart, kijk eens Tagrijn,

    voor jou, voor je trouwe bloggen.

    xxx

Je kunt hier reageren

