Call of the mall & Aboriginals in Utrecht

Call of the Mall is een expositie waarbij jezelf op zoek moet naar de kunstwerken in en rond Hoog Catharijne in Utrecht. En dan ook nog in alle mogelijke verschijningsvormen. Dat werd nog een hele zoektocht, waar ik al vrij snel genoeg van had… Ergens in een etalage in  het overdekte gedeelte staat iets in een hoekje en buiten over de weg zie je opeens een enorme theepot en op een dak een gelande Ufo. Hoort er allemaal bij.  Het voelde toch een beetje als de speurtochten die sommige musea voor kinderen uitzetten. Hierboven en hieronder enkele afbeeldingen.

Op de  Oudegracht 176 ook nog een half uurtje het kleine Museum voor hedendaagse Aboriginal kunst binnen gelopen. Ook hiervan wat afbeeldingen.
Maar daarna op een schaduwrijk terras heel snel aan het vochtinfuus waarmee een zeer warm dagje Utrecht werd besloten.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur, Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Call of the mall & Aboriginals in Utrecht

  1. staartje zegt:

    Leuk! Houd wel van speuren naar zulke gekke dingen. ben ook nog wel een beetje kind 🙂

  2. ollieherman zegt:

    Ha, ik was ook al van plan om naar Call of the Mall te gaan, maar als het zo’n zoektocht is dan sla ik het maar over. Overigens staat die UFO al sinds 2000 op De Inktpot, een rijksmonument.
    Aboriginal art is boeiend, zeker als je de betekenis en het verhaal achter het beeld er bij wordt verteld. Dan gaat het ineens leven.
    Maar met grote hitte is een terras toch verre te prefereren boven cultuur. Hoewel een mooi biertje natuurlijk ook ‘grote’ cultuur is 🙂

  3. Tjan zegt:

    Die UFO hangt daar volgens mij al meer dan tien jaar. Tsja, of HC daar nu een aantrekkelijker winkelcentrum van wordt…

  4. boomkruiper zegt:

    Wat leuk om Utrecht door jouw ogen te bekijken Tagrijn 🙂
    Maar wie lette er ondertussen op Leiden??
    Je zult wel het e.e.a. herkennen :))

  5. Thérèse zegt:

    Ze doen ook van alles om aandacht voor de kunst te trekken. Ik zou mij er ook wat onbehaaglijk bij voelen. Maar goed, na al dat speurwerk en ook gewoon kijken en bewonderen, geniet je helemaal van een koel drankje.

  6. Hildegarde zegt:

    Goed gespeurd ! maar té warm is te warm. Aboriginal kunst : fascinerende beeldtaal.

  7. ik zie, ik zie .. wat jij niet ziet? 😆

    ’t moet toch een bevredigend gevoel geven, telkens je weer een kunstwerk ontdekt, of niet? 😀

    fijn weekend, tagrijn!

  8. rietepietz zegt:

    Dapper om op zo’n warme dag zo’n stedentrip te maken , en dan zetten ze de theepot nog héél hoog weg!
    Prachtige patronen op die Aboriginals tentoonstelling , en eigenlijk veel meer kunst dan die theepot !

  9. klaproos zegt:

    schitterende plekjes heb je gevonden tagrijn, en ja als je bij de abo’s bent aangekomen wil j e gewoon nooit meer weg hé.
    “prachtig”
    ik heb vorig jaar in amsterdam een heel mooi dingetje gekocht van ze,
    ben er weg van 🙂

  10. Hanny zegt:

    In het algemeen houd ik wel van speurtochten, maar niet als het heel erg warm is. Goed van je dat je toch diverse werken hebt gevonden. Ik hoop dat je vochtbalans inmiddels weer in evenwicht is.

  11. RenéSmurf zegt:

    ja, je moet er maar van houden, van zulke speurtochten. Ik hou er wel van wat ik dan zo spontaan zou tegenkomen, want dat mag ook! Leuke werken.

  12. Hans zegt:

    Het is wel lekker actief om zo de kunst aan re bieden.
    Hoogkatereinen probeert men wat op te fleuren, wel positief. Hans

  13. Di Mario zegt:

    Zo’n hondenbench is geen kunst natuurlijk, of ehhhh, verkoop ik ook kunst wil je zeggen. Dan kan de prijs ook wel iets omhoog. Trouwens.. bij ons kun je thuis wel oefenen. Maar ik ken ook nog wel een Nood die ook nog wel het een en ander heeft.. 😉

    Love As Always
    Di Mario

  14. gewoonanneke zegt:

    Wel een leuk idee, had na je blog van vorige keer al even stiekem zitten kijken wat het was haha.

Je kunt hier reageren

