Drukte op het Museumplein

Het was al aangekondigd: in het kader van de stedentripjes was ik ook in Amsterdam. Om in de tuin van het Rijksmuseum de sculpturen van Henry Moore te bekijken en rond de Apollolaan de kunst van ArtZuid.  Blijft nog even in het vat. Maar vandaag nemen we eerst even een kijkje op het Museumplein, waar deze tijd van het jaar heel wat toeristen rondlopen.  De letters Iamsterdam trekken altijd veel bekijks en worden graag beklommen. Leuk voor een foto voor thuis en ontzettend origineel… Ook is het bij warm weer natuurlijk fantastisch om je drijfnat te laten spuiten door de fontein in de tuin van het Rijksmuseum.
Het was warm weer dus velen liepen onbekommerd de vijver in om op, in of achter een van de drijvende sculpturen op de foto te kunnen.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Cultuur, Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Drukte op het Museumplein

  1. boomkruiper zegt:

    Mooie foto Tagrijn van de persoon in de waterstralen. Heerlijk om te zien dat het museumplein zo gezellig tot leven komt. Dit heeft de stad nodig 🙂

  2. Hildegarde zegt:

    Ja, echt veel volk ! de kleurige, vrolijke krullen passen mooi bij het zonnige weer en sfeer. De fonteindame-foto is schitterend !!

  3. Iens zegt:

    Wij waren er vorige week en werden verrast door de schitterende sculpturen. We kwamen voor het Stedelijk maar hebben genoten van het rondje om het Rijks.

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Die foto van die vrouw achter dat watergordijn is mooi! Het jammere van dit soort evenementen vind ik altijd dat er zoveel mensen zijn – met de helft minder zou ik er wat meer van genieten denk ik. Helaas zit dat er niet in…

  5. gewoonanneke zegt:

    En zo kwam jij aan een serie mooie “plaatjes” .. Leuk hoor.

  6. Thérèse zegt:

    Het wordt de hoogste tijd dat ik weer eens naar A’dam ga, zie ik wel. Maar eerst wacht ik toch even de ergste drukte af. Mooie foto’s heb je gemaakt, Tagrijn.

  7. rietepietz zegt:

    Práchtig die foto met dat watergordijn! Mooi weer en water , wáár dan ook, is altijd een feestje !

  8. platoonline zegt:

    ’t Ziet er mooi uit maar ik ga nooit naar zulke evenementen. Mij te druk en te warm tussen zoveel mensen. En dat Museumplein is zo langzamerhand zo veranderd, ik kom er niet meer graag.

  9. Hanny zegt:

    Kunst bekijken middenin de vakantietijd is niet altijd even leuk vanwege de drukte. Toch heb je mooie foto’s kunnen maken. Vooral het watergordijn waar de dame achter staat is prachtig!

  10. als je ’t zo bekijkt is de mens toch het allergrootste kunstwerk ooit gemaakt, niet? 😀

    jij maakte een knappe serie van deze kunstwerken, tagrijn, met als topper de dame achter het fonteinengordijn! 😉

  11. RenéSmurf zegt:

    ja, dat staat er allemaal fraai bij, op het niet zo erg fraaie plein, vind ik.
    Maar goed, af en toe wat kunst is wel eens leuk natuurlijk.

  12. Hans zegt:

    Amsterdam bruist altijd wel, met f zonder kunst.
    Die trouwens wel erg grappig is. Hans

  13. Di Mario zegt:

    Die foto van die fontein vind ik echt mooi……

    Love As Always
    Di Mario

  14. klaproos zegt:

    foto nr 4:-0
    wowwwww. wat een gave plaat tagrijn:-)

    wat een feest om in amsterdam t e zijn hé:-)

Je kunt hier reageren

