ArtZuid 2013

September! Een nieuw seizoen! Deze zomer stonden de logjes van Tagrijn vooral in het teken van stedentripjes en de daar aangetroffen kunst en cultuur. In eigen stad keken we naar Beelden in Leiden en naar de mummiekisten in het RMO, in Scheveningen en in Den Haag naar de grote indrukwekkende expositie Russia XXI, In Utrecht de tegenvallende Call of the Mall en het Aboriginalmuseum, in Haarlem traden we in de voetsporen van Frans Hals, in Nijmegen bekeken we het Valkhof, in Den Bosch bezochten we de Sint Jan en in Amsterdam de beelden van Henry Moore.
Wie van kunst en cultuur houdt is hier dus wel aan zijn trekken gekomen. En wie er niet zo van houdt, dank voor het opgebrachte geduld en begrip!
Maar nu is het september, het is even over met de uitjes en na vandaag gaan we dus weer over op de normaalstand. Vandaag blijven we tot slot nog even in de hoofdstad want ook dit jaar wordt daar weer de grote openluchtexpo ArtZuid gehouden. Hieronder  tien geselecteerde werken van de 63 die nog tot en met 22 september te zien zijn aan en om de Apollolaan. Een plattegrondje is af te halen bij de infostand voor het Hiltonhotel, maar is ook hieronder te zien.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

15 reacties op ArtZuid 2013

  1. Sacha zegt:

    De beelden zijn nog t/m 22 september te bewonderen op de Apollolaan, Minervalaan, Zuidas, Museumplein en in het Vondelpark! Beslist een aanrader.

  2. boomkruiper zegt:

    Nou nou Tagrijn jij bent na je rondreis weer helemaal bij gekeken op kunstgebied verwacht ik 🙂
    Voel nu steeds maar aan mijn achterhoofd of daar ook een trapje hangt 😀

  3. RenéSmurf zegt:

    ja, het ene is natuurlijk nog mooier dan het andere, daar is het dan ook kunst voor.
    En jij bent een liefhebber en gaat op zoek, terwijl een ander zich juist laat verrassen, of het zelfs helemaal niks doet. Dat laatste vind ik dan wat armoedig.

  4. platoonline zegt:

    Ik woon er toch dichtbij. En ik zie zeker mooie dingen. Maar ik ga er niet voor naar Amsterdam. Erg he, maar dat heb ik er gewoon niet voor over. Ik ben een kunstbarbaar.

  5. Wat een diversiteit! En voor jou nog wel naast de deur, spekkoper 😀

  6. rietepietz zegt:

    Opvallend veel humor in de sculpturen en dat zou me makkelijk over de streep kunnen trekken. Dit deel van Amsterdam ken ik nog vrijwel niet ,moeten we toch eens iets aan doen zou ik zeggen!

  7. klaproos zegt:

    prachtig tagrijn, wat een diversiteit aan werken,
    erg mooi,
    ik kan kunst steeds meer waarderen 🙂

  8. ik ben blij dat ik hier een deel van de kunstwerken kan bewonderen, tagrijn, want amsterdam ..
    ligt niet direkt op mijne weg .. 😉

    de werken zijn heel uiteenlopend, maar jij hebt er een knappe serie van gemaakt! 😀

  9. Thérèse zegt:

    Ook al een heel goed idee om daar eens te gaan kijken. Zonder jou zou ik het allemaal niet weten. Natuurlijk moet er ergens een kunstprogramma zijn, maar ik vergeet er op te letten. Bedankt Tagrijn.

  10. gewoonanneke zegt:

    Zitten een paar mooie beelden bij. Ook een waarvan ik eerst dacht bah gaat me opeens fascineren ( stenen met verroeste ijzeren bogen) . Soms moet je wel eens ergens langer naar kijken dus.

  11. Hans zegt:

    Je steden trips zijn de moeite meer dan waard geweest, er is meer te zien dan ik had gedacht.
    Kunst maakt een stad wel levendiger. Hans

  12. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Wat leuk en wat is het nog heerlijk groen allemaal hè! Dat zullen we weer missen zo meteen. Gezellig, al die stedentrips. Er is in eigen land genoeg te zien, wat dat betreft hoeven we ons niet te vervelen.

  13. Mooie artzuid weer zo te zien, normal gesproken kwam ik er regelmatig langs als ik bij klanten in Amsterdam moest zijn, maar ja dat is voorbij 🙂

  14. Di Mario zegt:

    Leiden Zuid? 😉 Of zijn jullie nog niet de nieuwe hoofdstad? 😉 Er zitten weer mooie kunststukken tussen.

    Love As Always
    Di Mario

  15. Hanny zegt:

    Het zit er niet in dat we nog een stedentripje gaan maken in september. Eerst naar Ameland en dan naar Nijmegen, maar niet om te wandelen.
    Heel verschillende beelden, maar ik vind ze allemaal heel mooi en fascinerend.

Je kunt hier reageren

