Tja

Het is alweer even geleden dat hier wat tjaatjes stonden. Om precies te zijn in augustus. Dus de hoogste tijd om weer een nieuwe  serie te plaatsen. Mocht je ook iets in de media tegenkomen waarvan je zegt: tja…, dan maak je Tagrijn er erg blij mee en wordt het de volgende keer  geplaatst. Even in de header op Contact tikken en je kunt me mailen.

Een berichtje op Teletekst:  Amsterdam  heeft het jachtseizoen op de Dam geopend. Waar is de tijd gebleven dat daar  alleen nog maar duiven te vinden waren?

Wij weten dat wél heel zeker:

Toch blij dat het Leidsch Dagblad dat er tussen haakjes nog even bij vermeldt.


Leiden als wereldstad…. Om het toch al zo grote chauvinisme nog even bij te voeden.


Inderdaad: als drie druppels water:

Leontien van Moorsel promoot het kannibalisme:

Kakel las in de krant dat een vrouw uit Maarssen geen
pijnklachten meer heeft, maar door een missend streepje nu wel haar rug moet
missen…


Op TV5 Monde speelde een film waarin iemand een huis  binnenstapt en ‘Hallo!’ roept om te laten merken dat er iemand is.
Heel attent meldt de Nederlands ondertiteling: ‘Oehoe!’, want wij kennen het
woord Hallo natuurlijk niet.

Rietepietz ontdekte een fietspad waar je behoorlijk voor paal kunt staan.

Dit bericht werd geplaatst in TJA... en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Tja

  1. Ghita zegt:

    Ze zijn weer goed. Haha, dat fietspad, auw, je zal er maar fietsen….
    groetjes Ghita

  2. Thérèse zegt:

    Heel leuk weer, Tagrijn. Voorlopig maar niet naar de Dam dus. Een gewaarschuwd hert alsook een mens telt voor drie. (Ik zal beter voor je opletten, zovast een goed voornemen).

  3. Plato zegt:

    Staande paaltjes en niet liggende streepjes. Het was weer een hilarische aflevering. Mocht ik ooit iets van dien aard zien, ik zal het je meteen melden.

  4. klaproos zegt:

    het is weer een bonte verzameling geworden tagrijn, leontien helpt meisje eten…
    oef….:-))

  5. ollieherman zegt:

    Heerlijk dit soort taaldingetjes. Doet me beseffen hoe waardevol taal is, fout en goed.

  6. boomkruiper zegt:

    Of knuppelen ze die herten van de Dam 🙂 net als toen …
    Lekker fietsen daar, voor je het weet staat de afdruk van een Amsterdammertje XXX op je voorhoofd

  7. Geweldig om weer eens een aantal missers of tja’s te zien. Even weer genieten.

  8. 😆 😆 😆

    ze zijn weer hilarisch, tagrijn, die tja’kes van jou! 😆

  9. RenéSmurf zegt:

    Die laatste lijkt me fotoshop, want reeds eerder gezien.
    En natuurlijk is Leiden een wereldstad, want elke stad op de wereld is een wereldstad!

  10. Hans zegt:

    Zelf lees ik er overheen, met wat steun zie ik zo ook staan.
    Ze zijn leuk om te lezen. Hans

  11. Di Mario zegt:

    Hahahahaha, heerlijk, ik zag er vandaag nog een, maar ik had geen fototoestel bij me. Ik vind het weer geweldig.

    Love As Always
    Di Mario

  12. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik vind ze zo leuk hè, die ‘tja’s’ van je! Ik zag laatst ook een verbijsterende: in de Telegraaf stond een mooie necrologie van Nelson Mandela. Een necrologie bij de krant ligt altijd al klaar voor het geval de persoon in kwestie (onverwacht) overlijdt maar in dit geval waren ze vergeten de datum aan te passen. Er stond dus gewoon: XXXXXX overleed Nelson Mandela (of iets dergelijks). Ik dacht toen ook even: tja…

  13. rietepietz zegt:

    Ze zijn weer top, Tagrijn, ik vergeet toch nog te vaak om “door jouw ogen te kijken” en dat is nou juist zo léuk!

  14. gewoonhanny zegt:

    Je schotelt ons weer een geestige verzameling voor. Heerlijk om even volop te kunnen lachen om de blunders en fouten en vreemde zaken.
    Mijn aandacht was de laatste tijd bij iets anders, maar ik zal toch weer wat alerter gaan zijn voor jouw ‘tja’s’.

Je kunt hier reageren

