Bijna lente in Vlietland!


Alsof er dit jaar geen winter meer kon komen. Zo gedroeg het weer zich afgelopen zondag. de Leidenaars kropen uit hun huizen en bevolkten de terrassen alweer of het voorjaar was. Bij Scarlatti aan de Stille Mare liep het personeel zelfs met korte mouwen te bedienen.
Ook Tagrijn genoot met volle teugen en ging (na Scarlatti) nog even een kijkje nemen bij Vlietland, dat fijne recreatiegebied tussen Leiden en Leidschendam.

Het is een gebied van driehonderd hectare waar tot de zeventiger jaren nog koeien en schapen graasden. Toen werd het een zandwinningsgebied dat uitgroeide  tot
een recreatie- en watersportgebied. Aan een binnenmeer is een haven te vinden,
een zeil- en roeivereniging, je kunt er boten en waterfietsen huren, je vindt
er een restaurant en horecapaviljoens. Maar je kunt er ook geweldig wandelen en
fietsen of van een van de stranden gebruik maken.

De horeca was helaas nog gesloten en het paviljoen bood slechts een kaal terras, maar dat was niet echt onoverkomelijk. Kop in de zon en de wind: het was geweldig om er zondagmiddag even rond te dwalen. Misschien brengen de foto’s iets van die sfeer over.


En daarna: naar huis en schaatsen kijken!

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Stad en land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Bijna lente in Vlietland!

  1. Plato zegt:

    Prachtig stuk natuur. Ik snap dat je er graag komt. Maar die laatste regel snap ik het allerbest 🙂

  2. gewoonanneke zegt:

    Wat een mooie foto’s zeg, ja van mij mag het ook wel voorjaar worden hoewel ik wel een soort gevoel heb iets gemist te hebben. Beetje gek eigenlijk. Vooral die luchten zijn prachtig.

  3. Eigenlijk hebben we een lange herfst gehad. Mij hoort niemand klagen met dat mooie lenteweer. De natuur loopt een maand vóór met uitlopen en bloeien. Voor het eerst dat ik iets merk van de opwarming van de aarde 😉 Ik word ook blij van je vermelding dat je schaatsen ging kijken. Eindelijk eens iemand die niet zeurt over die OS!

  4. Thérèse zegt:

    Nou, ik vind het best als we die winter eens overslaan. Prachtige foto’s! Natuurlijk heb je daar genoten, groot gelijk.

  5. zusje zegt:

    Op foto’s ziet het er altijd nòg mooier uit als in werkelijkheid, de 2e en 7e foto zijn dubbel mooi! ; )
    Deze zomer wil ik er nog een keer heen, lijkt mij erg gezellig op het terras.
    Groet, zussie

  6. staartje zegt:

    Mooi dar. Ik ben Ev en meegewandeld

  7. rietepietz zegt:

    Ja dát lukt zeker, lang geleden dat ik daar gefietst heb! Het lijkt inderdaad niet op winter ,maar helaas ,het is nog geen juni!
    We kunnen nog best een flinke staart winter krijgen,net als vorig jaar en dan missen we wéér het echte voorjaar!

  8. Wieneke zegt:

    Mij hoor je niet klagen over deze winter. Er zitten heerlijke dagen bij. Mooi plekje daar.

  9. Bij het zien van jouw fotoreportage wordt het bewijs geleverd dat Nederland mooi is. Daar kan Andalucia niet tegen op. Nederland blijft ons thuisland 😉

  10. ja, er hangt duidelijk lente in de lucht! 😀

    bij elke foto merk je hoé erg jij aan het genieten bent van dit alles, tagrijn! 😀

  11. Wat een heerlijke foto’s, je krijgt hier inderdaad een lentegevoel van!

  12. RenéSmurf zegt:

    Het doet haast vriendelijk aan. Ja, de natuur is in stilstand en rust nog eventjes.

  13. logbankje zegt:

    Het is ook heerlijk weer om buiten te zijn, het lijkt echt voorjaar.
    De wind vind ik ook erg fijn. Hans

  14. Dat ziet er geweldig uit Tagrijn. Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt. Ik was zondag op Beekhuizerzand te vinden. Daar zul je ook vast wel een keer geweest zijn.

    Love As Always
    Di Mario

  15. Marja zegt:

    Super. Mooie natuurfoto’s. Wij hebben daar ook vele herinneringen liggen. Tussen ’86 en ’97 werd er gezeild, gezwommen en geschaatst.

  16. Het is echt met lente en de winter zit er niet meer vin. Kan natuurlijk nog wel gaan vriezen maar de zon wordt per dag krachtiger dus winter kunnen we vergeten..
    NB: Henri Lenferink vanavond bij Umberto Tan lijkt mij interessanter dan Leefbaar bij P&W

  17. klaproos zegt:

    prachtig hé tagrijn
    wat een wereld,
    ik heb daar ooit zitten picknicken:-)
    was geweldig:-) wat een fantastische ruimte, schilder je daar weleens

Je kunt hier reageren

