Kippenvel…

Kippenvel… zelfs even ontroering… zaterdagavond, Nederland 3.  Een speciale Ed Sullivan show. Teruggeslingerd worden in de jaren zestig. Flower power, peace man! Nostalgie in optima forma. Let it be, All you need is love,  Can’t buy me love, Yellow submarine, Help…. En het ging maar door, twee uur lang. Die omvlogen. Te weinig. Traantjes bij Tagrijn, hoef je niet te geloven, maar echt waar. Helemaal terug in de tijd. Dat ik er toen een  positief stukje over schreef en daar boze reacties op kreeg van mensen die het, volgens mij, écht niet snapten. Een toekijkende Yoko Ono en op het podium opeens de helft van de groep,  Paul McCartney en Ringo Starr, twee inmiddels oude knarren die deel uitmaakten van de grootste succesgroep ooit: The Beatles. Die een halve eeuw geleden de hele wereld inpakten en nu een tot de nok toe gevulde hal. Wat een fantastisch mooi gemaakte tribute aan de beste popgroep ooit. Dat hadden George en John ook nog moeten meemaken en ik zag het Yoko, die op de eerste rij stond, denken. Zaal vol met jongeren die alle nummers meezongen, alle teksten kenden. Want wat echt goed is sterft niet. Daar krijg je het koud van.
Zondag: de verzamel-cd’s  maar weer eens uit de kast getrokken en veel, heel veel liedjes gedraaid.
Wie het niet heeft gezien: ga zo snel je kunt naar Uitzending Gemist en laat je terugvoeren naar de enige gouden tijd van de popmuziek.

Dit bericht werd geplaatst in De media en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Kippenvel…

  1. Zakina zegt:

    Gaaf zeg, ik wist dit niet. En helemaal gaaf, dat jongeren het ook steengoed vinden

  2. Wieneke zegt:

    Ach, het was een schitterende uitzending en ik ben zo blij dat ik het toen allemaal bewust heb meegemaakt. Die vier hebben op muziekgebied echt iets teweeggebracht.

  3. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik heb ook gekeken, heerlijk was het ja!

  4. Ook wij hebben die uitzending gemist. Gaan hem wel terugkijken op uitzending gemist als we daar tijd voor hebben, kleindochter Roos komt ook een weekje logeren, en dan weer de goede kant op. Bedankt voor de tip. Salu2 Albert

  5. Plato zegt:

    Natuurlijk heb ik het ook gezien en ik kan me helemaal in je emoties verplaatsen. Het was ontroerend. Die ontroering was bij mij overigens het grootst bij McCartney die er een stuk ouder en breekbaarder uitzag (je hoort het ook aan zijn laatste CD) dan zijn oudere bandgenoot Ringo die zong, sprong en bewoog als een kerel van dertig. Met Ringo is het altijd feest. Voor het echte Beatlewerk moet je natuurlijk bij de andere drie zijn maar toch…. hij hoort er nadrukkelijk toch bij.
    Maar dan toch. ik miste mijn videorecorder. Vroeger zat ik dan al uren klaar met een externmicrofoontje en een verse band aan iedereen duidelijk makend dat er die avond NIET mocht worden gesproken of gekucht. 🙂

    Het was prachtig. Een verademing. Vroeger werd weer even NU.

  6. ik heb het niet gezien, maar ik geloof graag dat dit je intens geraakt heeft, tagrijn!

    en waarschijnlijk met jou nog heel veel anderen!!

  7. Ik heb het inderdaad gemist maar begrijp je helemaal. Ga straks of morgen even terugkijken.

  8. gewoonanneke zegt:

    Ga ik zeker nog doen, was het al van plan, goed dat je me er nog een keer aan herinner. Had het inderdaad gemist en hoorde dat het zo goed was.

  9. gewoonhanny zegt:

    Ik heb het niet gezien en zal zeker uitzending gemist gaan bekijken. Een heel speciaal optreden dat ik niet wil missen. Dank voor de tip.

  10. logbankje zegt:

    Mooie herinneringen, we zijn opgegroeid in de mooiste en beste popmuziek periode, wie pakt je dat nog af. Hans

  11. rietepietz zegt:

    Wij hadden het op willen nemen maar uitgerekend toen was er een mankement met het opname mechanisme. Dat wordt dus inderdaad even uitzending gemist zoeken want dat is natuurlijk ook ónze tijd.

  12. klaproos zegt:

    ook ik ben achter tagrijn, heb het niet gezien, maar ik geloof jou op je woord,

    als je zegt dat het jou hevig ontroerde.

  13. RenéSmurf zegt:

    aha, juist ja! jij hebt dus genoten. Ik keek andere dingen en zal eens kijken of ik er aan toe kom. Er is zoveel he. Muziek kan me altijd wel bekoren, maar dan meer via de radio.

  14. די מריו zegt:

    Het blijft tijdloze muziek. Ik ben er zelf een klein beetje mee opgevoedt, maar ik kan wel veel nummers van ze.

    Lvoe As Always
    Di Mario

  15. leo zegt:

    Ik zelf, keek nooit naar die gasten, Ik vond hun muziek snert, Maar nu ! Tja, ik speel zelf muziek, vind ik dat hun muziek toch wel heel goed in elkaar zit, vooral dat van John Lennen. hij maakten goede noten.

  16. Ghita zegt:

    Tijdloze muziek, is nog steeds mooi om hun nummers te horen.

  17. Thérèse zegt:

    Ik heb het ook gemist. Het zal vast een ontroerend geheel zijn geweest, maar wij hebben gelukkig wel heel veel van die muziek op CD’s. En eigenlijk, hoewel ik o.a. de Beatles zeer kan waarderen, houd ik meestal toch meer van klassieke muziek, ook moderne. Verder van Shantymuziek, Ierse liederen en meer van dat soort. Maar ik kan ook de Beatles nog meezingen, hoor.

  18. Marja zegt:

    Inderdaad. Muziek die nooit verloren gaat.

  19. staartje zegt:

    Ai gemist. klinkt als kipenvel

Je kunt hier reageren

