Tja…

Dankzij hulp van lezers kon opnieuw een aflevering vol verse Tjaatjes worden samengesteld. Maar eerst nog even dit: In het logje hiervoor meldde ik dat ik aan de negende jaargang van mijn weblog ging beginnen. Ik begon in april 2006 met de eerste jaargang, heb nu dus acht jaar volgemaakt en begin nu dus aan het negende jaar. Een vijftal medebloggers meenden dat ik al negen jaar had volgemaakt, maar dat klopte dus niet….
En dan nu de échte tjaatjes:
De voorgenomen reis naar Mars is al volgeboekt met liefhebbers. Maar deze bestemming is minder populair:

Verstandig om er even bij te zetten dat fietsers dit maar beter kunnen laten:

Ofschoon er blijkens deze foto van Wieneke voor fietsers ook wel eens minder voorzichtigheid wordt toegestaan:
De discussie over strafbaarheid van illegaliteit is afgelopen, schijnt het, maar op één plek mogen ze nog steeds niet komen:

 Ook radio en tv leveren soms de nodige tjaatjes op:
Arie Slob (CU) ontdekt een nieuw natuurkundig fenomeen: als alle kruitdampen zijn gedaald…
***
Roemer (SP) maakt nieuwe uitdrukkingen: die vrijwilligers hebben hun benen uit de naad gelopen.
***
Verslaggever winterspelen zegt niet echt iets fout maar je kunt het wel anders opvatten: ze komt lelijk ten val maar ze is nog heel gelukkig.
***
Ook België meldt op de klassieke radiozender Clara het overlijden op 28 februari van de Nederlandse schrijver Hugo Brandt Corstius: Meer over zijn overlijden straks om vier uur in ons programma Happy Hour.
***
Amerikaan op tv: Everytime I see “Endemol” I can’t help but think of it as “End ‘em All”. And then I think of genocide.
***

 Zusje vond deze vorm van kannibalisme in Trouw:

 En bij een bezoek aan Leiden vroeg Rietepietz zich af of de Leidenaren echt wel eens een lek huis kochten:  De Leidenaar die nog geen grootheidswaanzin heeft, krijgt dat vanzelf als hij ziet dat zijn stadje plots tot de wereldsteden wordt gerekend:

 Tot slot een kopje dat je op meer manieren kunt lezen. Weten we nu eindelijk wat een verpleegster kost of moeten we deze hardwerkende mensen eens een keer prijzen? Of…

En dit is de oplossing:

Dit bericht werd geplaatst in TJA... en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Tja…

  1. platoonline zegt:

    Dat was weer een hilarische serie. Vooral die Endemolvariant vond ik leuk. Je moet er maar opkomen zeggen ze dan. Tja… 🙂

  2. We hebben samen weer heerlijk geglimlacht. Trouwens foto 2 is een Photoshop bewerking lazen wij op internet. Geeft niet hij blijft leuk.

  3. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Wat zijn ze weer leuk!! End ‘m all is meesterlijk maar die kindjes in de vriezer is ook beslist de moeite van het onthouden waard!!!

  4. Ghita zegt:

    Ze zijn weer erg leuk. Ik moet nog even ergens een foto maken, want ik heb een leuk bord gezien…..dus die probeer ik voor de volgende editie op te sturen.
    groetjes Ghita

  5. kakel zegt:

    Oh heerlijk, wat een genot die tja’tjes 😀
    De foto van het verkeersboord voor het spoor is schandalig geweldig.
    Maar die Endemol slaat alles. Voortaan als ik die naam lees/hoor, zal ik aan End ‘m all denken.
    Iedere keer met een lach op mijn gezicht. Dank Tagrijn!
    Vooral doorgaan…

  6. gewoonanneke zegt:

    Ze zijn weer leuk waarbij ik die van de spoorwegen wel heel bijzonder vind haha……hoe verzinnen ze het om dat zo te plaatsen. Het is natuurlijk ook lastig al die fietsen in de trein.

  7. whahaaaa ..

    ‘happy hour’ is heel grof! 😉

    net als de fietsers die wèl doormogen! 😆

    maar ‘end ‘em all’ overtreft alles! 😯
    :mrgreen:

  8. RenéSmurf zegt:

    ja, er zit toch weer van alles aparts tussen, en dat blijft maar doorgaan ook! Taal is toch iets machtig moois.

  9. Weer hele goede tja’s deze keer, ze blijven leuk he.

  10. Hans zegt:

    Tja, dat zijn nogal wat feitjes en tjaatjes, ze zij wel lach wekkend.
    Eigenlijk gewoon genieten. Hans

  11. Ahhhhh, die kindjes in de vriezer, dat is toch zielig.

    Love As alwyas
    Di Mario

  12. rietepietz zegt:

    Heerlijk altijd weer die tjaatjes….de klapper dit keer wel dat spoorweg bordje dat niet geldt voor fietsers…. nou ja , bij het spoor gaat wel vaker iets fout.Maar nu snap ik beter waarom ik zo vaak in de trein oponthoud heb wegens “een aanrijding” met een persoon, die zal dan wel op de fiets zijn:-)

  13. Marja zegt:

    Prachtig. Blijf verzamelen.

  14. klaproos zegt:

    prachtig Tagrijn dat de tja’s nog steeds doorgaan 🙂 ze blijven erg leuk:-)

    dank je wel

Je kunt hier reageren

