Voorjaar op De Bult

 Vorige week liet ik de lente in mijn woonomgeving zien en nu is het niet anders, maar ik loop nu wel even de andere kant op. Bruggetje over, tweehonderd meter naar rechts en ik ben er: al eens eerder liepen we door park De Bult, maar ieder seizoen is anders en nu het in lentetooi is, is het geen straf daar rond te lopen en te kijken.
Het park is in 1986 ontstaan in het kader van een werkgelegenheidsproject. Het is een park naar een ontwerp van Cornet met fiets- en wandelpaden op een eind 1977 gesloten vijftien meter hoge vuilstortplaats in Roomburg. Hiervoor kon je op deze plek sinds eind jaren veertig van de vorige eeuw een zandwinput vinden. Op deze wijze is de gemeente mooi van die vuilstortplaats afgekomen. Ook werd in het park een wielerparcours aangelegd dus je moet in het weekend af en toe wel even uitkijken. Maar rondlopen via dit logje levert geen enkel gevaar op.



Dit bericht werd geplaatst in Fotos, Stad en land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Voorjaar op De Bult

  1. Dwarsbongel zegt:

    Grappig, ik stuur net een mailtje weg naar iemand die van plan is iets te organiseren rond onze voormalige “bult”… De onze is ook rijkelijk begroeid (zou het toch werken als compost?), al is het m.i. niet echt een park. Wel zijn er allerlei paadjes, maar geen fietsroute. Mogelijk kom je er wel een ATB-er tegen. Ook is er een steile trap, waar je je kapot op kunt joggen…
    Ik heb de indruk dat die van jullie wel mooier is!

  2. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Wat een mooie plek. En dan al die bloesem erbij… Deze periode van het jaar heeft gewoon iets magisch.

  3. Ghita zegt:

    Een mooi stukje natuur, ik fiets er langs als ik naar Cronesteijn ga. Eigenlijk ben ik er niet meer geweest sinds ze vorig jaar daar zoveel bomen hebben gekapt, dat vond ik echt heel jammer. Maar als ik jouw foto’s zie, moet ik daar toch binnenkort eens gaan kijken, wellicht vind ik daar dan wel het oranjetipje, dat vlindertje dat ik hier in het westen maar niet kan vinden.

  4. jeetjemina zegt:

    Wat is het toch heerlijk, dit vroege voorjaar. Alles is al groen en bloeiend. Het is nog nooit zo vroeg geweest allemaal. Het is alleen treurig dat dat een veeg teken is.
    gr eva

  5. da’s heel wat anders dan een vuilnisbelt, tagrijn!

    wat staan de bloemekes er lentefris op! 🙂

    heerlijk wandelen daar!

    fijn weekend,

  6. gewoonanneke zegt:

    Het is echt prachtig om zo even mee te kijken via je blog. Heerlijk hoor dat voorjaar en buiten zijn in dan inderdaad geen straf.

  7. rietepietz zegt:

    En jij woont daar op loopafstand in de buurt… niét verkeerd Tagrijn. De vuilstort is duidelijk een vruchtbare plaats geworden,mooi toch?

  8. Thérèse zegt:

    Mooie foto’s Tagrijn. Wat is het toch genieten als alles in de natuur weer nieuw is.

  9. platoonline zegt:

    Magnefieke foto’s van een meer dan bijzonder park. Dat moet daar heerlijk wandelen zijn in de lentezon. Zou dat vuil op den duur nou kwaad kunnen of is dat voldoende afgedekt of afgegraven?

  10. gewoonhanny zegt:

    Dat er uit iets smerigs iets moois kan ontstaan. Mooi wandelgebied!

  11. Wat is de natuur toch prachitg he. En dat uit een project. Ik zeg, dat moeten ze maar vaker doen.

    Love As Always
    DiMario

  12. Ik blijf het schitterend vinden hoeveel er groeit en bloeit op die stortplaats. Ik wet niet hoelnag jij er woont maar ik kan mij de bult als kind nog herinneren dat hij altijd in de fik stond. Bijna het hele jaar hing er wel een rookpluim boven dat was standaard.

  13. Hans zegt:

    Om nu door een park te wandelen is zeker geen straf.
    Zo krijgt de stortplaats een heel mooie bestemming, de natuur vaart er wel bij. Hans

  14. RenéSmurf zegt:

    Prachtig, die werkloosheidsprojecten! En daar heeft iedereen nu nog steeds wat aan.

  15. klaproos zegt:

    een prachtige plek tagrijn, met een schitterende vegetatie,
    de kleur van de ereprijs springt er wel uit hé.

Je kunt hier reageren

