De verbaasde paashaas

Vrijdagnacht weer eens een keer geen zin om naar bed te gaan en toen deze tekst in elkaar geknutseld. Ik raad je aan dit paasstukje zeer gehaast en liefst hardop te lezen:

Dag paasbaas, zei de paashaas, heb je paarse kaarsen? Nee, zei de bejaarde paasbaas gehaast, wel paaskaarsen.
Zijn dat dan Bulgaarse of Hongaarse paarse paaskaarsen? vroeg de verbaasde haas.
De paasbaas werd razend en riep: geen paarse! Het is maar eenmaal ’s jaars pasen. Ik sta hier niet voor Jan Klaassen. Ik heb wel eens paarse paaskaarsen uit Maarssen, maar dit jaar dus niet.
Dat vond de paashaas iets raars en raasde: Er komen ook maar eenmaal ’s jaars sinterklazen, en dat is niet met pasen. Zonder paarse kaarsen wordt het maar een rare pasen. Ik vind je maar een schijtlaars met je kaarsen, rare behaarde paasbaas. Dus schiet op, ik heb paashaast.
Paasbaas riep: ik neem niet alleen jou maar alle paashazen te grazen. Dat zal je nog verbazen, stelletje dwaze grazende angsthazen.
De paashaas bleef bedaard en liet de bejaarde paasbaas staan. De paashaas liep op zijn laarzen gehaast naar hiernaast; helaas: een kaasbaas. Verkocht wel paaskazen en zelfs paarse paashaaskaas. Paashaas in extase. Maar helaas geen paarse kaarsen.
Zo gaat dit pasige stukje uit als een paarse nachtkaars en moeten alle paashazen die dit lazen helaas voor pasen de aftocht blazen.

Zo, twee uur geweest, dus nu ga ik als een haas naar bed. Dat wordt vast geen hazenslaapje.

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

17 reacties op De verbaasde paashaas

  1. Thérèse zegt:

    Goh wat ben jij nog helder als je niet slapen kunt. Heb je misschien ook zitten lachen midden in de nacht? Leuk stukje is het geworden, haha!

  2. rietepietz zegt:

    Ik kreeg een paaswaas voor m’n ogen 😉

  3. jeetjemina zegt:

    haha….je bent de aaa’s de baas!
    Zo las ik net op twitter van Wim Daniels dat vaderdag in het vervolg op tweede paasdag wordt gevierd: Pa’s dag!
    Vond ik ook leuk gevonden.
    gr eva

  4. Schitterend logje Tagrijn. We kunnen geen paas, haas en paashaas meer uitspreken 😉

  5. gewoonhanny zegt:

    Hahahaha. Er zit een waas voor mijn ogen van alle aaaaaaaaaaaaa’s. Mijn tong zit in de paasknoop. Ik hoop dat ik Pasen haal.

  6. Rebelse Huisvrouw zegt:

    ‘De KaasHaas’ – geweldig!!! ’s Nachts schrijven levert soms de leukste stukjes op he?

  7. Ghita zegt:

    Wat knap dat jij om 2 uur s nachts dit soort stukjes kan schrijven, ik vind het prachtig, maar ik struikelde bij de eerste zinnen al over mijn woorden. Knap gedaan, en ook nog een leuk verhaal.

  8. Plato zegt:

    Whahahahahah, Tagrijn, jij bent me er eentje.
    Trouwens, wel een aardig idee om de paashaas te vervangen door een kaashaas. Die kaarshaas mag ook blijven. Maar een paashaasbaas is ook een aardig woord. Hoewel Paashaaskaarsbaas natuurlijk de kroon spant.
    Nu komt er een paaswaas voor mijn ogen dus ik stop.

  9. Caecil zegt:

    Grrrappig, hoorrr!

  10. ROFLOL 😆

    jij mag van mij alle dagen zo laat opblijven, tagrijn, als dat plezante verhaaltjes als deze oplevert! 😀

  11. Tjesus ik ben buiten adem van het hardop en snel voorlezen. Geweldig hoe je dit weert in elkaar gezet hebt.

  12. gewoonanneke zegt:

    O heerlijk dat er nog meer mensen zijn die ’s nachts inspiratie hebben. Hoewel haha ik struikelde wel even over alle hazen en azen en zo. Maar leuk om te lezen.

  13. klaproos zegt:

    super geschreven tagrijn,
    dat kunnen ze jou wel toevertrouwen, ik hoop alleen dat je niet al te vaak slapeloze nachten hebt, da’s dan weer niet goed voor jou, maar wel grappig voor ons als je dan steeds gaat schrijven:-)

  14. kakel zegt:

    Ik struikelde over mijn eigen tong, wat toch wel veel wil zeggen 😉 Waar wakker liggen al niet goed voor is. Sinds een paar weken heb ik een tablet. Mirakels handig als je partner naast je ligt te zagen. Oh, maar wacht, jij had geen zin om naar bed te gaan, dat is heel iets anders.
    Voor herhaling vatbaar, Tagrijn. Misschien rond Pinksteren?

    Nog bedankt voor je tip. Ik heb de laatste regel van mijn verhaal verwijderd. Bedankt!
    liefs Kakel

  15. Hans zegt:

    Dat is een mooi verhaal, waar je de paas in gaat zonder haas.
    Een nachtelijk dicht bij paarskaarslicht. Hans

  16. Het duizelt me nu voor mijn ogen. Dit soort dingen moet je niet te laat op de avond doen. Of me ruim van te voren even waarschuwen….

    Love As alwyas
    Di Mario

  17. RenéSmurf zegt:

    En eigen haard is goud waard, in volle vaart! Maar we hebben geen haast.

Je kunt hier reageren

