Koningsdag 2014 in Leiden

Zaterdag vierde ook Leiden de eerste echte Koningsdag onder een stralende zon. Behalve de naam was er eigenlijk niets veranderd. Volle straten, veel oranje, veel eet-en drinktentjes en overal muziek. Zoals in alle andere steden en dorpen van ons land.
Rond een uur of twee begon de stad lekker vol te lopen. Voor die tijd zat men waarschijnlijk aan de buis gekluisterd. De vrijmarkt was nu verspreid over meerdere locaties zodat de zaterdagmarkt gewoon kon plaatsvinden. Ik maakte er wat foto’s van rond de Hooglandse Kerk en het Gangetje. Op het Gerecht, in de schaduw van Gravensteen was weer plek voor kinderspelen en op de Curiosamarkt op de Breestraat kon je bijna echt over de hoofden lopen, zoals de foto aantoont. Verder was er rond de Pieterskerk en de Burcht nog een en ander te doen. Avonds was er naast de live muziek op veel plekken ook en vooral het traditionele optreden van DJ Armin van Buuren, nu bij molen De Valk, maar toen zat Tagrijn al lang en breed ergens aan de asperges.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Stad en land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Koningsdag 2014 in Leiden

  1. klaproos zegt:

    ha tagrijn,
    dat is zo te zien een heerlijk dagje geweest,
    wat een feest hé,
    ik heb er weinig van meegekregen:-)
    ben blij dat ik het bij jou nu zie:-)

  2. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Het ziet eruit alsof het er in Leiden heel gemoedelijk aan toe ging. Bij mij in het Noorden ook hoor – erg rustig en gezellig. maar wel met wat meer zon zo te zien! (De foto’s van bovenaf genomen zijn mooi – moest aan ‘Floris’ denken toen (tv-serie!!)).

  3. Plato zegt:

    Een vol en fijn dagje met veel oranje en gezelligheid zoals we dat al jaren gewend zijn. Leuk, zo’n traditie. En zo te zien ook gemoedelijk in Leiden. Daar kunnen ze in Amsterdam (ik zeg het met enig verdriet in het hart want ik ben er geboren) nog een puntje aan zuigen.

  4. rietepietz zegt:

    Terwijl Glibber het “hogerop” zocht bij het bestuur met de burgervader zocht jij het “hogerop”met de camera ! Tjonge wat wás het druk, de foto’s laten aan duidelijkheid niéts te wensen over!
    En véél oranje hé!

  5. staartje zegt:

    Mooie impressie. het waren toch wel oranje asperges 🙂

  6. wat een drukte, tagrijn!

    en wat een sfeer! 😀

    jij bent een prima reporter, tagrijn! 🙂

  7. Thérèse zegt:

    Prachtige foto’s Tagrijn. Ik vind het een leuk feest, vooral bij mooi weer natuurlijk. (Ik ga de geschiedenis van het Weverhuisje straks of morgen nog lezen)

  8. RenéSmurf zegt:

    ja, hier liet de zon zich niet zien, maar ook veel rommel en veel mensen, en her en der wat muziek. Leuk dagje, meer ook niet.

  9. gewoonanneke zegt:

    Het ziet er gezellig druk uit ook daar en het was prachtig weer natuurlijk. Mooie impressie met foto’s zo.

  10. Mooi die shots van bovenaf, dan ziet het er toch anders uit. Dat voordeel heb ik hier thuis natuurlijk ook.

    Love As Always
    Di Mario

  11. kakel zegt:

    Ik had er best tussen willen lopen, Tagrijn!

  12. gewoonhanny zegt:

    Heerlijk dat er internet is. Zo kan ik meegenieten van alle festiviteiten op Koningsdag. Zelf heb ik me niet in de drukte gewaagd vanwege het nog niet echt goed mobiel zijn.

  13. Marja zegt:

    Nu snap ik nog beter waarom onze Leidse vrienden zoveel moeite hadden om de stad uit te komen. Ze waren dit weekend bij ons in Ravels, maar kom dan eerst de Garenmarkt maar eens af met een volgepakte auto …..

  14. Leo zegt:

    Pracht foto’s,Tagrijn, ik voel me echt thuis als ik naar die fotos kijk.

  15. Het was overal gezellig druk in de stad. Ik liep dit jaar een dagje mee met de burgemeester en bestuur van de Oranje vereniging en heb genoten. En weer hebben we gelukkig allebei andere foto’s, knap van ons he om dat elk jaar weer voor elkaar te krijgen 🙂

Je kunt hier reageren

