Cronesteyn in mei


Dinsdag ging ik weer eens even kijken hoe polderpark Cronesteyn de winter was doorgekomen. Cronesteyn in mei bleek een feest van jong groen. En op zo’n mooie dag als dinsdag valt er heel wat te zien. Vissers die proberen een karper te verschalken, kinderen die de vlotjes weer hebben gevonden, moeders met kleine kinderen op een soort zonneweitje, ganzen met hun  jongen. Toen ik een van de toegangen tot het park binnenliep bleek er net een kapokachtige regen te zijn gevallen.  In het bos rond de oude slotgracht van het vroegere kasteel hing weer die merkwaardige lucht van daslook. Voor je het weet heb je bijna tachtig foto’s geknipt en ik pikte er twaalf uit voor dit log.

 

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Stad en land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Cronesteyn in mei

  1. Plato zegt:

    Het is zonder meer een prachtig gebied. Begrijpelijk dat je dan 80 foto’s maakt. De natuur gaat er, bij wijze van spreken, voor liggen. Zonder de andere foto’s tekort te willen doen: nummer 1 en 4 vind ik de mooiste en die bochten in het water zijn ook altijd spannend.

  2. Ghita zegt:

    Wat leuk, deze Cronesteijnblog, ik kom er vaak dus het is een feest van herkenning. Wat is het toch heerlijk om zo’n stukje natuur dichtbij te hebben.En in het voorjaar is het daar het mooist. Hoewel in de zomer het er ook goed toeven is, met heel veel vlinders.
    groetjes Ghita

  3. leo zegt:

    Prachtig Tagrijn

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Dit is gewoon ’50 Tinten Groen’ – prachtig!

  5. Thérèse zegt:

    Prachtig dat park en juist in het voorjaar met al die tinten groen. Ik kan mij helemaal voorstellen dat je zo een hele klap foto’s maakt. En dan wat uitkiezen, is nog helemaal niet gemakkelijk, denk ik. Maar het resultaat mag er zijn, hoor. Mijn complimenten.

  6. RenéSmurf zegt:

    Ik vind het er allemaal weer prachtig bij liggen zo! Met de lentezon, heerlijk!

  7. Prachtige fotoreportage. Onze complimenten. Natuurlijk weten wij wat kapok is. Indo’s hè. Mara moest wel lachen toen ik dit schreef. Salu2 Albert

  8. Wieneke zegt:

    Het is de mooiste tijd van het jaar. Leuk, die kapok. Ik denk dat er volksstammen zijn die niet weten wat kapok is. 😉

  9. gewoonanneke zegt:

    Mooie foto’s heerlijk he zo lekker buiten, geniet er ook volop van. Leuk die foto met die kinderen op een vlotje ;).

  10. kakel zegt:

    Het gebied zal niet groot zijn, maar in ieder geval wel in zijn variatie. Voor jong en oud is het er goed toeven, en nog een prachtig stukje natuur ook.
    Mei is mijn favoriete maand van het jaar. Ik hoef jou niet uit te leggen waarom 😉

  11. rietepietz zegt:

    Ik heb met plezier met je meegewandeld, héérlijk al dat groen.
    Je hebt vást nog wel wat foto’s bewaard in de buurt van je schildersezel;-)

  12. de lente op z’n mooist, tagrijn!!

    je hebt een prachtige plek gevonden om dit grote feest dat lente heet te vieren! 🙂

    zonnig weekend,

  13. Marja zegt:

    Prachtig. Dit is de mooiste tijd van het jaar.

  14. Wat is het daar toch prachtig he. Mag je in die gedeeltes ook met de fiets komen of zijn dit echt de wandelpaden.

  15. klaproos zegt:

    een schitterende serie tagrijn, en ik kan me voorstellen adat je er zomaar een flinke serie knipt, morgen nog maar een rondje dan 🙂
    lijkt me best leuk:-)
    die kinderen op het vlot, geweldig 🙂 deed ik vroeger ook 🙂

  16. Di Mario zegt:

    Ik zie het al… weerspiegeling van het water… Vijf uur in de middag.. Dat kan nog tricky zijn. Met zo’n lage opkomst kan het zo zijn dat je om vijf uur de eerste bent.

    Love As Always
    Di Mario

  17. Di Mario zegt:

    Die vijfde kan ik mijn vinger niet opleggen. Ik kan hem ook niet zomaar vergroten. Owh wacht.. pagina vergroten en dan nog eens kijken. Verder natuurlijk een mooie serie door al dat groen en vrolijkeheid.

    Love As Always
    Di Mario

  18. logbankje zegt:

    Een schitterende omgeving, ja de lente laat zich goed gelden het even bruist eruit. Hans

Je kunt hier reageren

