Een zonnig tafereeltje

Mijn laatst geproduceerde schilderijtje is bepaald niet mijn beste. Het is nogal een gepiel geworden. Maar wel eentje die behoorlijk arbeidsintensief was en waarin dus heel wat uurtjes zijn gaan zitten. Ik wilde zoiets gewoon eens een keer maken. Je kijkt hier vanaf het Waaghoofd over het water van de twee hier samengekomen Rijnstromen op de Stille Mare. Het is een zonnig tafereeltje: de boot die net los is van de aanlegsteiger zit vol met mensen die vanaf deze plek een rondvaart  met Schuitjevaart gaan maken en het terras van Scarlatti dat goede zaken doet. In de jaren zestig was het een feest om in de zomer naar Den Haag te gaan want daar waren een paar terrassen, toen nog heel bijzonder; in Leiden was toen, buiten het dakterras van V&D, bijna niets. En nu lijkt het wel of uitbaters op iedere vrije tegel een terras neerzetten en kun je uit tientallen terrassen en bootterrassen kiezen. En dat maakt een stad meteen ook een stuk gezelliger. Het terras van Scarlatti is onlangs verkozen tot het leukste terras van de stad met Einstein als goede tweede. Exact de twee terrassen die Tagrijn ook het leukst vindt!
Je zult trouwens even tegen dit werkje moeten aankijken, want ik las een korte zomerstop in van ongeveer twee weken. In die tijd kun je me misschien wel vinden bij Scarlatti of Einstein!

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Expo, Stad en land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Een zonnig tafereeltje

  1. staartje zegt:

    Ik houd wel van dit soort zoekplaatjes

  2. rietepietz zegt:

    Volgens mij zijn je twee weekjes vakantie nu wel om, die boot is nu wel van z’n rondvaart terug hoor;-)

  3. reismeermin zegt:

    Ik heb lekker bijgelezen op je blog, alleen kon ik op mijn werk geen reactie plaatsen merkte ik.Dus wens ik je nu maar een fijne zomerstop!

  4. jeetjemina zegt:

    Het is echt niet erg om hier 14 dagen tegenaan te moeten kijken. Ik vind het gweldig.
    Knap werk. De investering zeker waard.
    Ook de kleuren zijn prachtig.

  5. Ghita zegt:

    ik vind het een mooi schilderij, wat een werk om al die huizen met ramen en al die mensen te schilderen, zoveel details, ik vind het superknap gedaan hoor.
    groetjes Ghita

  6. klaproos zegt:

    kom ik daar toch een bakkie met j e doen tagrijn, kan ik je dan zeggen dat het schilderij een héél erg mooi schilderijtje is geworden,
    knap gedaan man,
    ik kan het niet,
    Geniet van je vakantie he

  7. logbankje zegt:

    Om je weekend op te vrolijken heb ik een song voor je gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”.

  8. Therese zegt:

    Net op tijd om je een fijne zomerstop/vakantie te wensen. Ik had/heb moeilijkheden met mijn computer, vandaar mijn stilte.

  9. gewoonanneke zegt:

    Is geen straf om er naar te kijken hoor, ziet er vrolijk uit. En voor iemand die nog geen poppetje kan tekenen is het gewoon een kunstwerk. Hoop heel mooi weer voor je dat je veel op de terrassen kan vertoeven. Veel plezier.

  10. Plato zegt:

    Mooi kleurig werk, Tagrijn. Het is een vol schilderij, er is veel op te zien en voor de Leidenaren veel te herkennen. Je moet het maar aandurven om zoiets te maken. Van mij mag het hier een paar weken te kijk staan hoor 🙂

  11. Geen enkel probleem om dit 14 dagen lang te moeten bekijken. Geniet van het terrasweer als dat weer komt in Holland. Zonnige groeten vanuit Los Boliches en maak er wat van tijdens je zomerstop.

  12. kakel zegt:

    Ik houd van dit soort schilderijtjes, Tagrijn. Niet om een wit voetje bij je te halen, want daar doe ik niet aan 🙂 Heerlijk tekenwerk, alhoewel mijn eindproducten bij lange na niet jouw kwaliteit halen. Het duurde even voordat ik kon reageren, want de foto laadde niet, en dan kan een mens ook niet reageren natuurlijk. Fijne dagen, geniet ervan, en tot gauw! (Probeer desnoods alle terrassen uit)
    Liefs Kakel

  13. Leo zegt:

    Ik heb je weer, wel op een ander E-mail,
    Schilderstuk prachtig Tagrijn, Nu dat is kunstwerk,Ja gaat het al aardig leren als je zo door daat
    Kom je te staan bij de groote schilders van Leiden, veel plezier in je week weken, Tagrijn je heb het verdient.

  14. Wieneke zegt:

    Een hele klus geweest, dat zie ik wel. Maar wat kan mij dat schelen? Ik word van dit schilderijtje behoorlijk vrolijk en dat is het enige dat telt 🙂 Veel plezier tijdens je vakantie.

  15. dit is een schilderij om ‘u’ tegen te zeggen, tagrijn! wat een kleurrijk geheel!!!

    geniet van je stop (én van je terrasjes!!) 😀

  16. gewoonhanny zegt:

    Ik hoop voor je dat jouw zomerstop net zo zonovergoten wordt als je geschilderd hebt. Veel plezier!

  17. foto opent nu wel, lachen had ik het helemaal zo voor de geest gehaald.

  18. Ehhhh, hou het op een lentestop van twee weken en je kunt van de zomer ook nog een keer vrij nemen. Ik wil je niet weg hebben, maar het is maar een suggestie. Ik heb geen commentaar op je schilderij. Ik vind hem wel mooi en ik kan het niet beter.

    Love As Always
    Di Mario

  19. De foto wil niet openen misschien straks wel. Maar met je uitleg en mijn kennis van de stad kan ik mij er al aardig wat bij indenken. Veel plezier de komende twee weken op de terrassen en bij de Lakenfeesten.

  20. RenéSmurf zegt:

    Het schilderen zelf is natuurlijk ook een leerproces! En je kan er wat van, aldus deze leek!

  21. logbankje zegt:

    Het is een mooie afsluiter om je zomerstop in te luiden.
    We hebben ook een zoon die schildert en dat is emotie.
    Je kunt tevreden zijn over het resultaat. Hans

  22. Marja zegt:

    Heerlijk kleurrijk en vrolijk. Fijne vakantie, Tagrijn.

  23. rietepietz zegt:

    Als ik héél goed kijk zie ik mezelf met Henk op die boot zitten want wij zijn daar “ingescheept”, goh, heb ik niet opgelet want ik heb jou niet zien zitten schilderen daar.
    Het was die keer dat ik één van jouw Tjaatjes op de foto kon zetten, precies,dat huis dat Lek te koop stond. Al je “gepiel” heeft evengoed wél een juweeltje voortgebracht!
    Geniet maar van je “vrije dagen” maar ik ga je wél missen natuurlijk!

  24. Dat je dit kunt!! Ik vind het geweldig! De man die daar links loopt, met het groene shirt – hij LOOPT daar gewoon! En dan die kleurtjes en alles. Ik vind het prima om hier even tegenaan te kijken, haast je niet 😉 (en geniet maar flink op de terrasjes!)

Je kunt hier reageren

