Als de rook om mijn hoofd is verdwenen…

Of beter gezegd de stoom. Dan trek ik een fles champagne open, roep van louter vreugd victorie en maak weer een mooi logje. Want mensenlief, wat heb ik er de laatste weken aan getrokken. Mezelf nauwelijks tijd gegund voor andere dingen en zelfs geen logjes geschreven. Dat betekent dat het eerste deel van ‘het  project’  na bijna zeven jaren ingespannen arbeid  klaar is. Dan even een weekje rust en dan aan de slag voor de tweede fase: het in archieven zoeken naar geschikte illustraties, daar de rechten voor regelen en sponsors zien te strikken. Iets waarbij de uitgever ook zeker wel een helpende hand zal  toesteken. Dan is de vormgever aan de beurt, vervolgens de drukker en dan… de boekhandel. Maar ook dat is voornamelijk het pakkie an van de uitgever. Pas als ik het eerste exemplaar in mijn handen heb van het lijvige boekwerk waar Leiden op zit te wachten, krijg ik rust. Al heb ik al wel weer een ander project op het oog. Maar rustig aan nu maar, Tagrijn! Eerst dit karwei maar klaren. En voor de lezers: iedereen blijkt nieuwsgierig maar hiermee heb ik toch al vast een tipje van de sluier opgelicht.Jullie horen nog van mij!

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

21 reacties op Als de rook om mijn hoofd is verdwenen…

  1. boomkruiper zegt:

    Wowwwwww Tagrijn gaat het nu echt gebeuren?? Waar Leiden en omstreken naar snakt?
    Heel veel succes met je afronding want daar komt nog heel wat bij kijken zo heb ik me laten vertellen 🙂

  2. staartje zegt:

    Succes Tagrijn! Leuk! Dat wordt voor mij een hebbeding.

  3. Hopelijk op tijd uitgerookt om HÈT feest in Leiden mee te maken – 3 oktober.

  4. rietepietz zegt:

    Ik begin de neiging te krijgen een ventilator op de rook los te laten , hij blijft best wel lang hangen;-)

  5. Dit jaar nog?

    Love As Always
    Di Mario

  6. Hermieneke zegt:

    Leuk Tagrijn. Ik ben erg benieuwd en ga vast en zeker een exemplaar kopen!

  7. kakel zegt:

    Tagrijn, je bent met een heus boek bezig! Vergeef mij: ik dacht dat je thuis aan het klussen was. Wat een wereld van een verschil. Je boek wordt vast een topper. Ik hoop zo dat het eindresultaat je bevalt. Succes met de afronding en houd ons op de hoogte,
    Liefs Kakel

  8. Caecil zegt:

    Ha Tagrijn,
    Terug van vakantie, een beetje geacclimatiseerd, en toen moest ik aan je denken. Hoever zou je zijn met je project? Nu open ik je blog en lees ik de laatste stand van zaken.
    Knap van je, om je zo op je project te storten! Maar je weet hoe ik erover denk: doen!!!!!
    Kom je wel af en toe nog buiten? Niet dat je veel mist aan het weer, maar je moet wel frisse neuzen halen, hoor. Na volgende week misschien even samen een bitterballetjes eten? Kun je me meteen bijpraten.
    Succes met je project en hou vol.
    Caecil

  9. Ghita zegt:

    Ik zat op het goede spoor met boek…..nu ben ik benieuwd of het inderdaad een Leids detail boek wordt, dan ga ik die zeker aanschaffen. We wachten af 🙂

  10. Plato zegt:

    Ik kan niet wachten. Het leert me meteen dat je maar het beste je eigen foto’s in het boek kan opnemen. Hoewel het probleem dan wel weer zal zijn dat de uitgeverij de kwaliteit niet voldoende zal vinden. Enfin, een bewonderenswaardig project. Ik kan niet wachten op het resultaat. Heel veel succes met de afronding, Tagrijn.

  11. Je bent lekker druk met iets waar je hart en ziel in steekt. Sterkte en succes.
    Dat bloggen is ook weer niet zo belangrijk 😉

  12. jeetjemina zegt:

    Oh wat leuk, ik begrijp dat je “project” in boekvorm wordt uitgegeven. Prachtig!
    Succes met de laatste loodjes en geniet ervan!
    gr ea

  13. ik wacht geduldig af tot wanneer jij victorie kraait, tagrijn! 😆

    heel veel succes en tot gauw,

  14. Spannend en ik ben erg benieuwd naar dat wat komen gaat. Ergens hoop ik dat het een bepaald onderwerp wordt maar kan ook helemaal fout zitten natuurlijk. Houd je mij wel op de hoogte als er meer duidelijk is en er eventueel een presentatie of wat dan ook is.

  15. gewoonhanny zegt:

    Geweldig om weer eens wat van je te horen. Maar ik ben een geduldig mens en ik wacht rustig af.
    Succes met de bezigheden.

  16. Thérèse zegt:

    Hoi Tagrijn, je liet ons wel wachten, hoor. Ik denk nu dat ik wel weet waarmee je bezig was, het project. Maar goed, neem er maar een feestelijke champagne vast op. En dan bij de definitieve uitgave ga je vast helemaal uit je dak. Zovast gefeliciteerd! Hartstikke geweldig.

  17. gewoonanneke zegt:

    Wat hartstikke leuk, als ik zo op je blog lees weet je er gewoon heel veel van dus met dat boek zal het wel goed zitten. Mooi zo’n project hoor. Heel veel succes verder er mee, hoop dat het ook goed gaat verkopen. Al missen we je blogs wel natuurlijk ;). Even de laatste loodjes nog, maar dat lijkt me wel leuk werk om te doen, illustraties zoeken….. succes verder er mee…..

  18. rietepietz zegt:

    Fijn weer even iets van je te horen, en het gaat goed met je project! Hartstikke mooi dat je een uitgever hebt , dat is tegenwoordig écht zo makkelijk nog niet. Maar dan nóg is er voor jou genoeg te doen begrijp ik, succes!

  19. Renesmurf zegt:

    Het zal vast allemaal nog even spannend worden en dan de puntjes op de i, maar dat gaat vast helemaal goedkomen!

  20. klaproos zegt:

    spannende tijden tagrijn,
    jawel man neem gerust je tijd, weblogland ligt immers toch op z’n gat in de zon 🙂 ergens aan een ver vreemd strand,

    sterkte
    en sukses
    xxx

Je kunt hier reageren

