Arme Tarik…

Vandaag weer een teken van leven. Ik weet sinds vandaag na wat onderzoeken wat er fysiek aan me schort en daar kan ik prima mee verder leven. Dat neemt veel onrust weg en ook de concentratie op blogs en boek zal daardoor wel weer langzaam terugkeren. Daarom vandaag maar weer eens een beginnetje met een kort stukje.

draden2

‘Op je buik!’ Daar lag hij. Op zijn buik. Lijkbleek en met verkrampte kaken. Op slag letterlijk en figuurlijk zijn uitzicht kwijt op de wereld die hij zo graag had willen verbeteren. Dat was toch niet wat hij wilde? Hoe moest het nu verder? Hij had een boodschap en hij voelde het als zijn plicht die te brengen. Maar ook dát wapen was hem nu uit handen geslagen. Met chaos in zijn hoofd werd hij afgevoerd. Hij dacht niet: de volgende keer beter. Hij dacht niets meer. Zijn groots gedachtegoed zou de wereld nooit meer bereiken. Zaken die de huidige samenleving in twijfel trekken. Daar wilde hij het over hebben.  Maar wat bedoelde hij daarmee? Trekt hij de huidige samenleving in twijfel, zoals nu als uitleg wordt gegeven? Nee, dat denk ik niet. Tarik wilde ons duidelijk maken dat juist de samenleving bepaalde zaken in twijfel trekt en hij voelde het als zijn missie dat wereldkundig te maken. Hij wilde ons waarschuwen maar drukte zich wat moeilijk uit. Zei ‘trekken’ waar hij ‘trekt’ bedoelde. Arme Tarik. Wat gaat er nu met deze warrige jongen gebeuren? Hij zal worden gestraft en dat zal hij als een groot onrecht zien. Want hij had juist het beste met iedereen voor. Onbegrepen zal hij verder leven. Zijn studie in Delft kan hij verder wel vergeten. Een leuke carrière zal ook niet meer voor hem zijn weggelegd. De aanschaf van dat nepwapen kan wel eens de duurste aankoop voor de rest van zijn leven zijn geweest. Ik heb met hem te doen.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Stad en land. Bookmark de permalink .

19 reacties op Arme Tarik…

  1. boomkruiper zegt:

    Fijn dat je nu weet waar je aan toe bent Tagrijn en blijkbaar valt de diagnose je mee. Hoop dat je nu weer héél veel boekenschrijf zin hebt 🙂 Ik ben benieuwd!

  2. RenéSmurf zegt:

    Ik vond hem ook aandoenlijk overkomen. Als iemand die niks kwaads wil en hulp nodig heeft.
    Maar dan nog, met een nepwapen mensen bedreigen mag niet.

  3. kakel zegt:

    Tagrijn, ik dacht dat je hard aan je boek werkte, maar je zat stilletjes te tobben over je gezondheid. Het leest goed dat jij met de uitkomst van de onderzoeken kan leven. Recht zo die gaat, kerel!
    Natuurlijk vind ik het heel, heel fijn dat je er weer bent.
    Die Tarik…die heeft het voorgoed voor zichzelf verbruikt. Een intelligente jongen. Naar alle waarschijnlijkheid te ver doorgeslagen. Of dat jammer is laat ik in het midden. Je zal de bewaker maar geweest zijn…
    Liefs Kakel

  4. rietepietz zegt:

    Gelukkig dat je gezondheid weer de goede kant op gaat en natuurlijk welkom terug.
    Tja Tarik blijkt achteraf gewoon een zielenpoot te zijn maar zelfs dié kunnen heel veel kwaad aanrichten ……gelukkig is het zóver niet gekomen, hij zal de broodnodige hulp nu wel krijgen maar inderdaad, zijn toekomst is aan gort!

  5. Welkom terug in blogland Tagrijn. Hopelijk valt het één en ander te combineren met je gezondheid. Onze mening over Tarik. Een trieste pientere jongeman die eenzaam lijkt te zijn en deze wanhoopsdaad heeft gepleegd om aandacht te vragen voor zijn problemen. En hard aanpakken, dat is in Nederland een lachertje. Kijk maar eens naar de straf van Volkert van der Graaf die hij kreeg voor de moord op Pim Fortuyn op het Mefdiapark.

  6. hanneke zegt:

    Ha Tagrijn, je bent er weer, welkom terug!

  7. Min zegt:

    Fijn dat je er weer bent. Hoop weer meer van je te lezen. Tarik, was even het nieuws van de dag, maar ik hoop dat hij nieuwe wegen vindt naar geluk. Want gezondheid = geluk = gezondheid.
    En mijn boek, die nam even een omweg van ruim een jaar. Die laatste loodjes zijn een zware bevalling.

  8. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met je gezondheid!

    Tja, Tarik zal met zijn actie moeten leren leven.
    Terwijl velen het nu alweer zijn vergeten.
    En anderen zullen het wel nooit kunnen begrijpen en vergeven.

    Vriendelijke groet,

  9. blij je weer te zien (en lezen), tagrijn! 😀

    wat tarik betreft ..
    iedereen haalt wel ‘ns stomme stoten uit in zijn leven ..
    en daarvoor hoef je geen misdadiger te zijn. 😉

  10. Plato zegt:

    Welkom terug. Fijn dat je qua gezondheid (onder de gegeven omstandigheden?) tevreden bent.
    En Tarik? Het is maar een merkwaardig verhaal. Ik heb de eerste complottheorieën (Tarik is ingehuurd, het was een NOS-stunt vanwege de dalende kijkcijfers) en meer van dat gewauwel, alweer gelezen. Moppen ook. Deze jongen zal wel psych. onderzocht worden en hopelijk kunnen ze hem dan helpen om door te kunnen. Een straf ligt niet voor de hand, hoogstens in de gedachten van een simpel, eencellig denkend volksdeel.

  11. Welkom terug Tagrijn, blij dat er wat meer duidelijkheid voor je is. Ja eigenlijk triest zo’n jongen is voor de rest van zijn leven getekend.

  12. gewoonhanny zegt:

    Heel mooi om je weer terug te zien in blogland. Fijn dat je weet wat er aan schort en dat je daar mee leven kunt.
    Ik hoop dat de procedure rond je boek snel afgerond kan worden, zodat wij weer blogjes van jou kunnen lezen.

  13. Thérèse zegt:

    Ha Tagrijn, wat fijn in ieder geval dat je er weer bent. En meteen al bezorgd en meelevend met een ander. Daar heb ik bewondering voor.
    Het beste met jou!

  14. logbankje zegt:

    Welkom terug Tagrijn, gelukkig is er verbetering aan je gezondheid.
    Tarik, heeft niet de gevolgen van zijn handelen ingezien.
    Hij is ergens door beschadigd heb ik gehoord.
    Zijn toekomst is ernstig beschadigd, erg voor hem. Hans

  15. gewoonanneke zegt:

    Fijn dat het iets is waar mee te leven is. En je boek afgerond kan worden of ben je nog niet in een afrondende fase bezig. Ik had het ook bij die jongen, zoals hij daar ook stond was het ook helemaal natuurlijk geen brute overvaller, eerder een triest iemand. Hoop ook dat hij naast straf ook wel behandeling krijgt.

  16. staartje zegt:

    Fijn dat je er weer bent. En Tarik? Mooi weergegeven.

  17. Ghita zegt:

    Welkom terug in blogland. Tja, die Tarik, ik deel eigenlijk wel wat jij hier schrijft. Hij was echt even de weg kwijt denk ik….

  18. martine zegt:

    Ik ook Tagrijn. Typisch gevalletje man in de war. Of eigenlijk meer, jongen in de war.

  19. klaproos zegt:

    ik ben blij dat jij er weer bent, en dat je weet van de hoed en de rand, en tarik.. je kan alleen maar medelijden hebben met zo’n jongen maar wat hij heeft aangericht, zal hij waarschijnlijk nooit weten, welke impact het heeft,
    van mij mogen ze hem écht goed aanpakken…

Je kunt hier reageren

