Leidse Lakenfeesten 2015

Met zijn tientallen smalle straten en stegen lijkt het oudste deel van het Leidse stadscentrum gemaakt voor straatmuzikanten. Het is dan ook niet vreemd dat ook bij de 29e editie een kleine veertig eenlingen en groepjes hadden ingeschreven voor dit  evenement op de slotdag van de Lakenfeesten. Niet alleen De Gouden Pet, maar ook duizend euro was bovendien de moeite waard een poging te doen de allerbeste te zijn. Uiteindelijk won naar het oordeel van de jury Joni Sheila. Wat Tagrijn betreft had de originele Bereden Politie wel mogen winnen. Zijn evergreen ‘Louise zit niet op je nagels te bijten’ werd door de oudere omstanders luidkeels meegezongen.


Behalve straatmuzikanten was op het Pieterskerkhof een historische kermis opgebouwd. Nostalgie ten top al waren het natuurlijk wel de kinderen die hun rondjes mochten draaien met de achterzijde van Gravensteen als decor.


Op de Breestraat was ook dit jaar weer antiek en oude meuk in de verkoop. Een tafeltje vol bij de trap van het stadhuis recht onder het stadswapen.


Op het Pieterskerkhof was een specialiteitenmarktje aan de gang.

Nog wat beelden van straatmuzikanten.






En nu weer naar huis. Maar waar stond mijn fiets ook al weer?

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Leidse Lakenfeesten 2015

  1. rietepietz zegt:

    Ik zit al klaar voor 3 october……….

  2. rietepietz zegt:

    Mijn hoop is maar weer gevestigd op 3 october…. maar man man was mis ik Arie en eh…. hoe héét z’n vrouw ook alweer, kun je nágaan hoe lang ik al niets van ze gehoord heb, was het Ans?

  3. boomkruiper zegt:

    ‘bah wat vies Louise!’ 😀 Ik zing ook even met je blog mee. Je bereden politie had zich fantastisch uitgedost.

  4. Met dank aan de weergoden heb jij hier een schitterend zomers verslag neergezet. Als de zon schijnt, ziet alles er anders uit. Ook deze keer tijdens de Leidse Lakenfeesten. Nog nooit bezocht want om die tijd zijn we altijd in Spanje. Salu2

  5. Plato zegt:

    Een mooie rapportage zoals jij daar patent op hebt, Tagrijn. Voor mij is de zanger voor het bier- en whisky etablissement favoriet, al is het alleen maar omdat hij een twaalfsnarige gitaar bespeelt (Plato weet hoe moeilijk die dingen te stemmen zijn).
    Fijn dat je weer even terug bent, naar ik hoop voor definitief.

  6. jij weet de sfeer van deze feesten heel mooi weer te geven in dit blog, tagrijn! 😀

  7. Kakel zegt:

    Tagrijn, man waar zát je! Ja, ik weet het, in Leiden 😉 Fijn dat je er weer bent. Ik hoop voor iets langer dan de laatste keer…
    Geef die man van de bereden politie een oorkonde. Hij heeft er qua originaliteit beslist recht op!
    Je fiets terugvinden gaat misschien nog wel, maar om ‘m dan ook nog te pakken zonder dat de rest omvalt, dat is pas een kunst!
    Lieve groet
    kakel

  8. Thérèse zegt:

    Als van ouds weer prachtige foto’s Tagrijn.

  9. Leuk dat je weer een blog hebt geschreven en zo te zien heb je aardig door Leiden gewandeld zondag. Ik dacht op de markt even dat ik je voorbij zag lopen maar kreeg net drankje en kon niet zo snel reageren. Volgens mij was je niet bij de finale of ik heb je over het hoofd gezien want heb wel gekeken of ik je zag.

  10. RenéSmurf zegt:

    Het weer is nog niet heel erg zomers, maar de sfeer wel, en daar gaat het maar om!

  11. gewoonhanny zegt:

    Wat fijn om weer een log van je te lezen en te bekijken. Was weer feest in Leiden. Maar ik vraag me af wanneer het eens een keer een rustig weekend is, want dat is goed voor de mensheid,

  12. Ik hoop voor je dat je je fiets weer hebt gevonden, want als je helemaal naar huis moet lopen, daar word je ook niet vrolijk van.

    Love As Always
    Di Mario

  13. klaproos zegt:

    whaaaa, zie daar je fiets maar eens terug t e vinden tagrijn,
    wel een prachtig verslag van een mooie dag, leuk je weer eens te lezen tagrijn,
    hoop dat alles goed gaat met je.

  14. rietepietz zegt:

    Dát is goed nieuws, weer een logje bij Tagrijn! We hebben sommige jaren wel één van de feestelijke dagen een rondje gemaakt, dit jaar zat er er helaas niet in. Altijd heel feestelijk want Leiden wéét wat feestvieren is!

  15. logbankje zegt:

    De eerste foto is leuk, kinderen en muziek werkt altijd.
    Het publiek vind sommige muziek gewoon fijn omdat ze aan toen denken.
    Kraampjes met snuisterijen trekken de ogen of oren wel. Hans

  16. Thérèse zegt:

    Ha, ik ben de eerste. Zo blij dat je er weer bent. Ik ga zo je foto’s kijken.

Je kunt hier reageren

