Tja…

Best wel lang geleden dat hier wat verzamelde tjaatjes stonden. De jacht erop is de laatste maanden ook niet zo intensief geweest, maar we pikken vandaag ook die draad weer op. Er lag er nog eentje van Hanny. Zij ontdekte een nieuw fenomeen in Smallingerland. Het blad Breeduit heeft de primeur met een papieren krant waarop je kunt klikken:



Op teletekst was de opstelling van het voetbalelftal van Zuid Korea te lezen. Je zal toch maar een wedstrijd moeten verslaan.


Nog meer voetbal. Wie een voorhoedespeler zoekt met een lange trap naar voren:

Een Leids h.a.h. blaadje doet een opzienbarende mededeling:

Supermarkt Jumbo, lekker goedkoop, zegt men. OK, maar blijkens hun eigen etiketjes is het dan ook niet te vreten:

Daar zal Hans Klok blij mee zijn!

Zusje stuurde me deze uit dagblad Trouw. Je sterftekans verlagen met 40%…. Ik houd mijn kans om dood te gaan toch maar op 100%. Lijkt me vrij realistisch, alle nieuwe regeltjes van de WHO ten spijt.

Leuke conclusie… Vorm van beroepsdeformatie bij het Rode Kruis?

Niet erg vrouwvriendelijk van Universiteit Leiden. Moeten we hier raden hoe oud Ineke (al) is?

Ziet jij ook ergens een tjaatje. Laat het me dan weten!

Dit bericht werd geplaatst in TJA... en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Tja…

  1. Ghita zegt:

    Ze zijn weer leuk. Zit hier met een glimlacht voor de PC

  2. gewoonanneke zegt:

    Ze zijn weer leuk, heb er nog een naar je toegestuurd die is ook wel grappig. Blijven zoeken hoor 😉

  3. boomkruiper zegt:

    Zit hier met een brede grijs op mijn gezicht Tagrijn. Het is weer genieten van je Tjaatjes.
    Zag laatst op Marktplaats nog een gebroken wit servies te koop staan 😀 TJA!

  4. Plato zegt:

    Een leuke serie Tjaatjes. ’t Blijft leuk verzamelen.

  5. staartje zegt:

    Heerlijk genieten van Tja

  6. Thérèse zegt:

    Nou die voorhoedespeler die van Dalfsen naar Nantes kan schoppen, is niet alleen tja… maar ook tjonge… !
    Haha, weer heerlijk even lachen.

  7. klaproos zegt:

    tssssss. heerlijk Tagrijn, je zou denken dat de tja’s weleens opraken maar neuuuhhhhhh er worden er elke dag weer geboren 🙂
    grappig,
    OT
    sorry voor de overlast op m’n blog, ik weet niet goed wat er speelt. er zijn meer mensen die moeite hebben, dank je wel voor je trouwe bezoek

  8. Haha, ze zijn weer leuk! Die van die krant is natuurlijk hilarisch – is er nou werkelijk niemand die dat ziet voordat dat ding naar de pers gaat? Ongelooflijk. De smerige kruidenboter laat ik trouwens voorlopig ook maar even staan 😂

  9. Ik heb ze gemist en ze zijn weer goed.

  10. tja ..
    eenmaal 40 behoor je tot de oudheid?? 😆

  11. RenéSmurf zegt:

    haha, dat is wel weer vermakelijk. Alleen dat mensen ouder worden dan 16 en zo, klopt helemaal, want het is zo.

  12. Kakel zegt:

    Dat Zuid-Koreaanse voetbalelftal 🙂
    Die van de sterftekans stond ook achterop het blad van Onze Taal. Maar ik krijg ze voorgeschoteld, dat is toch heel anders dan er zelf eentje vinden.
    Toppertje vind ik toch de smerige kruidenboter. Hoe verzint iemand het. Geniaal 😉
    Heel leuk, je tjaatje.

  13. logbankje zegt:

    Het heeft wel als voordeel dat je een lach op je gezicht krijgt. Hans

  14. Hahahha, heerlijk, deze had ik gemist van je. Die boter.. die koop ik toch maar niet. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar toch.

    Love As Always
    Di Mario

  15. rietepietz zegt:

    Je maakt me alweer blij, ook de tja- tjes weer uit de kast gehaald, héérlijk!
    De topper is natuurlijk de “smerige boter” maar in een krant “hier”klikken is natuurlijk óók even achter je oren krabbelen;-)

Je kunt hier reageren

