De lente komt eraan!


Ik herinner me een oud schoolliedje: ‘Nu breekt uit alle twijgen het frisse jonge groen, de leeuweriken stijgen de hemel tegemoet.’ Vingertje omhoog: ‘Juf, dat rijmt toch niet?’ Juf: ‘Nee, maar dat hoeft ook niet.’ Eerste kennismaking met het fenomeen dat een gedicht niet hoeft te rijmen.
Zo zachtjes aan wordt het toch wel tijd dat ook op deze plek de lente ‘uitbreekt’. Dat koning Winter, die slappe heerser dit jaar, definitief zijn biezen pakt en plaats maakt voor de Lentekoningin die hier en daar al haar sporen heeft gezet. Dus vooruit, met flinke pas de paden op, de lanen in en fototoestel mee. Eerst schuin aan de overkant: park De Bult. Overal jonge knoppen aan de bomen en narcissen volop. Koning Winter was hier al verdreven door de Lentekoningin.





Maar ik miste daar de krokussen. Dus ook nog even de andere kant opgelopen om in het Plantsoen te komen. Snuif ook hier via de plaatjes de lente maar op. En de zon schijnt, dus laat maar komen die vitamine D.





Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op De lente komt eraan!

  1. Ghita zegt:

    Heerlijke lenteplaatjes, het plantsoen is nu een mooie paarse gloed van de krokussen, prachtig. Maar overal voel je de lente, mooie serie van een paar bekende plekjes waar ik zelf ook met mijn camera in de weer ben geweest
    groetjes Ghita

  2. boomkruiper zegt:

    Je wandeling heeft mooie resultaten opgeleverd Tagrijn! We kunnen ons gaan opmaken voor een heerlijk voorjaar 🙂

  3. Kakel zegt:

    De lente is mijn favoriete jaargetijde en als ik naar jouw foto’s kijk, weet ik weer waarom. Prachtig!
    Lieve groet

  4. Wij lopen tegenwoordig bijna elke dag met de hond door Oud Poelgeest en De Leidse Hout en je ziet per dag het voorjaar dichterbij komen.

  5. jaja .. het kriebelt aan alle kanten! 😉

    en de ‘knollen’ schieten overal omhoog! 😀

  6. RenéSmurf zegt:

    Ja, een winter van niks, en dan is het ineens lente! Whoehoe!

  7. Ik heb vandaag zo lekker lang in de zon gezeten… kinderen aan het spelen… Ik voelde de vitamine binnenstromen. Mooie foto’s heb je gemaakt.. van die blommen wordt ik altijd vrolijk.

    Love As Always
    Di Mario

  8. Thérèse zegt:

    Het prille begin is eigenlijk altijd het mooiste. Dan staat ons nog zoveel te wachten, aan bloemen, aan allerlei jong grut en heerlijke dingen buiten doen. Ik verheug mij er enorm op!
    Prachtige foto’s Tagrijn.

  9. rietepietz zegt:

    Gewéldig, je hebt Koning winter een flinke schop onder z’n achterste gegeven!

  10. Marja zegt:

    Ik word helemaal vrolijk van je foto’s. Dank.

  11. logbankje zegt:

    Prachtige foto’s, ja de lente is onderweg, nog even.
    Er is al weer veel bloei te zien. Hans

Je kunt hier reageren

