De tuin der lusten


Wie nog een ticket had willen bestellen voor de tentoonstelling over Jeroen Bosch in Den Bosch, heeft pech gehad: alles is al tot de sluitingsdatum op 8 mei uitverkocht. En op de bonnefooi gaan is zinloos, je kunt alleen naar binnen met een vooraf gekocht kaartje. Maar wie weet, misschien kan het nog een keer verlengd worden. Voor zover ik weet is dit de eerste keer in de museumgeschiedenis dat een expo zo’n succes heeft dat die niet meer te bezoeken is.
Hierboven  zie je een afbeelding van De Hooiwagen.
Voor degenen die nu ontzettend teleurgesteld zijn, heb ik vandaag een aardigheidje in de vorm van de Tuin der Lusten. Op dat drieluik is zo ontzettend veel te zien dat het zeker de moeite waard is hieronder op de afbeelding te klikken. Je krijgt dan een keuze uit twee opties. Met de rechter kun je ‘eindeloos’ inzoomen op ieder detail. Zo zou je het zelfs niet in het museum kunnen zien.

(Volgende week slaat Tagrijn een keer over. Kun je raden waar hij dan is?)

 

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op De tuin der lusten

  1. Thérèse zegt:

    Ik ga het straks ook op mijn gemak bekijken en ik ben dus ook al te laat. Niet dat ik daar zo’n spijt van heb, want ik heb al veel van Jeroen Bosch gezien, heel lang geleden ook in Den Bosch, toen ik daar op de Kunstacademie zat en veel later in het Prado in Madrid. Ik wens je vast heel veel kijkgenot!

  2. klaproos zegt:

    wauw Tagrijn, wat gaaf
    ik blijf kijken en kijken en de muziek erbij is ook al zo hemels,
    bedankt dat je dit onder ogen brengt..
    keifijn 🙂
    ik hoop dat jij het nét zo leuk hebt als ik 🙂

    geniet van waar je gaat

  3. ollieherman zegt:

    Wij mogen zondagavond van 21 tot 23 uur de tentoonstelling bezoeken. Idiote tijden, maar ja, voor kunst moet je lijden. Ben wel erg benieuwd, want als kind was ik al geïntrigeerd door Bosch en Dalí. Veel plezier deze week, waar dan ook!

  4. Villasappho zegt:

    De kaarten waren flink duur had ik gezien. Denk dat veel mensen toch voor niks komen

  5. Ik gok ook op Texel en prachtig dat inzoomen op de foto, je blijft kijken.

  6. ongelooflijk hoe mooi en met hoeveel precisie dat allemaal geschilderd is.
    ik blijf inzoomen ..
    én mijn ogen uitkijken! 😀

    veel plezier, waar je ook heengaat, tagrijn! 😉

  7. Texel…. daar kun je vast mooie foto’s maken, veel plezier daar… die kaarten, daar ben ik dan echt inderdaad te laat mee.

    Love As alwyas
    Di Maro

  8. boomkruiper zegt:

    Heerlijk rondkijken op de ingezoomde beelden. Maar zo kom ik bijna niet aan een reactie op jouw blog. Wat fijn dat jij een kaartje hebt weten te bemachtigen Tagrijn!

  9. logbankje zegt:

    Jeroen Bosch was een schilder die de zaken goed kon afbeelden en zo ook de fantasie wist te prikkelen.
    Ben begonnen met de rondtoer, indrukwekkend.
    volgende keer vast Texel. Hans

  10. rietepietz zegt:

    Daar ga ik eens op m’n gemak naar kijken als ik iets royaler in m’n tijd zit. Wel goed dat men niet maar onbeperkt mensen toe laat, dat heeft me reuze geërgerd in het rijks, véél te druk waardoor je veel te weinig kunt zien.
    Ik gok dat je lekker op Texel zit volgende week;-) dan zal ik voor mooi weer duimen!

Je kunt hier reageren

