Eierland, Skuumkoppe, schapen en gejut


Het raadplaatje dat ik onder mijn laatste stukje zette, was, zoals iemand me zei, van niveau Donald Duck. Iedereen had dan ook wel door dat het hier om Texel ging, het eiland waar ik vorige week verbleef. Niet om een eeuwenoude jurk uit zee te vissen die in alle kranten stond maar om daar met de familie een lustrumtrouwdag te vieren van mijn zus en zwager.



Omdat er kleine kinderen bij waren brachten we onder andere een bezoek aan een lammerboerderij.
De geboorte van een lam trok daar vooral de aandacht. Voor de op een na jongste was het wel heel spectaculair omdat ze dacht dat een lam uit een ei kwam dat door het schaap was uitgebroed.




Ook het Juttersmuseum trok veel bekijks. Alles wat de jutters gedurende meer dan honderd jaar op het strand hadden gevonden, was keurig gesorteerd uitgestald. Het was meer spectaculair dan mooi natuurlijk.





Verder uiteraard het strand en de vuurtoren Eierland op de noordelijke punt van het eiland boven Cocksdorp.



Rest nog te vermelden dat ik behoorlijk gebruind in Leiden terugkeerde. De zon heeft ons die dagen bepaald niet in de steek gelaten. En op een zonnig terras in Den Burg met een Texelse Skuumkoppe kom je dan behoorlijk in de vakantiestemming.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Eierland, Skuumkoppe, schapen en gejut

  1. Ghita zegt:

    Mooie serie, lijkt me een prachtig eiland ( buiten het toeristen hoogseizoen), ik zou er nog wel een keertje heen willen (uiteraard voor de vogels)….
    groetjes Ghita

  2. Jokezelf zegt:

    Ik heb niet zo veel met lammetjes eerlijk gezegd, maar ik vind je foto’s prachtig. Vooral die met al die helmen. Erg mooi!

  3. Ik zit hier hard te denken wie daar eens geweest is en daar al een foto’s heeft gepost.. want ik herken enkele foto’s. Maar het is al te lang geleden. Wel mooi gemaakt de foto’s. Natuurlijk nog gefeliciteerd met je zus en zwager.

    Love As Always
    Di Mario

  4. ollieherman zegt:

    Naast het feit dat Texel natuurlijk een prachtig eiland is, spreekt vooral het laatste plaatje mij heel erg aan 🙂

  5. ohhh .. dat moet nogal een shock geweest zijn om een lammetje niet uit een ei te zien komen? 😆
    een juttersmuseum .. ongelooflijk wat daar allemaal te zien is, tagrijn!
    wat zullen jullie genoten hebben .. van het zonneke .. het eiland .. maar vooral van elkaar!
    ook van mij een dikke proficiat aan zuslief en haar ventje! 🙂

  6. klaproos zegt:

    heel fijne vakantie geweest zo te zien Tagrijn, gefeliciteerd met je zus en zwager hé,
    je hebt heel wat gezien tijdens je verblijf, dat is wel weer leuk en blauwe luchten boven het strand zie je toch het liefst als je daar bent:-)

    OT
    tik het maar eens in bij google…
    dan weet je waar het vandaan komt 🙂
    dank je de koekoek 🙂

  7. Renesmurf zegt:

    Leuk zeg, ik ben nog nooit op Texel geweest. Ook geen reden toe.

  8. boomkruiper zegt:

    Een heel educatief gebeuren zo’n geboorte van een lammetje. Zo vers heb ik ze nog niet eerder gezien. Had eigenlijk wel verwacht dat jij nog wat zijden kousjes uit de Texelse golven zou hebben opgepikt, of liever nog een Stuart-boek 🙂
    Wat hadden jullie het weer mee zeg. Prachtig dit blauw aan het zwerk

  9. Blijft een prachtig eiland, ben je Jochem Myjer nog tegengekomen, die zit er hard te schrijven 🙂
    OT: je kent de uitdrukking over de taptoe toch wel ‘de ene helft van Leiden kijkt naar de andere helft’ Dit leek er een beetje op maar is natuurlijk net zoals bij de taptoe nooit de helft 🙂

  10. rietepietz zegt:

    Ja het was niet moeilijk, hoewel niet mijn favoriete eiland het moet er goed toeven zijn als de zon zich laat zien. Altijd leuk zo’n familiebijeenkomst op een eiland want er is veel te zien. Zo’n juttersmuseum ken ik wel van andere eilandjes, maar daar zijn ze minder groot.

  11. logbankje zegt:

    Het weer heeft zeker meegezeten, een heel leuk eiland Texel, zeker voor kinderen veel te beleven.
    De kinderen vonden het altijd wel een feest op Texel. Hans

  12. Thérèse zegt:

    Ha, ik ben eens de eerste (als ik opschiet dan). Wat een bijzonder eiland, Tagrijn. Ook gefeliciteerd met je zus en haar man. Wat ontzettend lief dat dat kleine kindje dacht dat een lammetje uit een ei kwam en uitgebroed werd. Het is ook moeilijk om te weten dat het bij de ene zo gaat en bij een ander weer héél anders. Maar er zal veel geknuffeld zijn, zowel bij de lammetjes als in de familie. Een heerlijke week hadden jullie, ook met zo’n lekker weertje. Geniet nog maar wat na.

Je kunt hier reageren

