Zaanse schans in olieverf


Zo’n twee jaar geleden bracht ik een bezoek aan de Zaanse schans. Zoals gebruikelijk kwam ik weer met een toestel vol foto’s terug. Soms gebruik ik er dan een of meer om daar ooit nog eens een schilderijtje van te maken. Ik zocht een weiland uit met een niet helemaal bewolkte lucht erboven. Want wat mij trof was de streep zonlicht die door de wolken heen op het land viel. Omdat de wolken zacht voorbij trokken, verplaatste ook die gele lichtstreep zich.

Materiaal: canvasplaat met een onderschildering van acryl en daarboven olieverf; het formaat 50 bij 40.

Dit bericht werd geplaatst in Expo en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Zaanse schans in olieverf

  1. Plato zegt:

    Prachtig schilderij Tagrijn. Die lichtinval is mooi gelukt. Ook een mooie contrastwerking tussen de boom op de voorgrond en het verre landschap. Er zit inmiddels behoorlijk wat kennis en kunde in die penselen van jou.

  2. Kakel zegt:

    Heel mooi geworden, Tagrijn. Had je geschreven dat dit werk afkomstig was van een bekende Hollandse meester, dan had ik je zonder meer geloofd. De kleur van de lucht vind ik prachtig. Doet heel warm en tegelijkertijd fris aan.

  3. Wieneke zegt:

    Ik sluit me graag aan bij je bewonderaars hierboven.

  4. Dwarsbongel zegt:

    Mooi de sfeer vastgelegd! Ik ben ooit langs de Zaanse Schans wezen wandelen, heeft indruk gemaakt!

  5. Hij is mooi geworden Tagrijn. Ik heb ongeveer hetzelfde beeld alleen dan iets dichterbij met maar twee molens gekregen van een Russische vriendin die schildert.

  6. magnifiek gedaan, tagrijn!
    hele mooie kleuren en het geheel blijft boeien; zowel voorgrond, als onderwerp als de wolkenhemel! 🙂

  7. Een mooie Tagrijn.. hij kan zo in een museum hangen….

    Love As always
    di Mario

  8. Thérèse zegt:

    Echt Hollands met deze lucht en die molens ook natuurlijk. En grappig dan toch die streep licht erin.
    Het is jaren geleden dat ik er was. Moet er toch weer eens heen gaan.

  9. Corja zegt:

    Mooi! Twee jaar geleden? Deze Leienaar kan er elke dag heen, als ze wil; het is praktisch in haar achtertuin…..

  10. klaproos zegt:

    prachtig Tagrijn, ik vind het erg mooi,
    als je ooit die bomen wilt doen, zeg gerust stuur ik j e de grote maat 🙂

  11. logbankje zegt:

    Als ik de Zaanse schans zie, gaat mijn Zaanse hart altijd wat sneller kloppen.
    Vooral als men de indruk vastlegt, zoals dit mooie schilderij. Hans

  12. Rob Alberts zegt:

    Een geslaagd werkstuk.

    Vriendelijke groet,

  13. Rietepietz zegt:

    Het is weer een sfeervol schilderstukje geworden, Ik vind het zo’n mooie hobby dat schilderen, misschien wel omdat ik zelf helemaal geen aanleg voor heb.

  14. Marja zegt:

    Ik vind het prachtig en rustgevend.

  15. Morgaine zegt:

    Prachtig Tagrijn! Iets wat ik nog altijd niet echt onder de knie heb, maar ik maak wel vorderingen hoor ik van mijn leermeester 😉 En ja, olieverf, daar wil ik nu ook graag in investeren, blijkt dat ik de olieverf die ik had, weg heb gedaan, zoooooo stom!

    X

Je kunt hier reageren

