Hork

Er fietste me een jonge vrouw tegemoet met twee kinderen van een jaar of zes, zeven in haar bakfiets. Ik zag vanaf de stoep dat ze werd ingehaald door een man. Toen hij haar tot vlakbij genaderd was riep hij: ‘Hé Jozien*, hoe is het allemaal afgelopen?’ Ze hield iets  in en half over haar schouder antwoordde ze met ruim voldoende decibellen waardoor ik het ook kon horen: ‘Mijn baarmoeder is eruit! En ook mijn eierstokken! De hele flikkerse boel!’ ‘Oké’, riep de man en fietste haar voorbij. ‘Tot ziens maar weer’. Alsof je de krant openslaat, leest dat er bij een aardbeving tienduizend mensen zijn omgekomen en dan meteen weer doorbladert naar de sportpagina. Alsof je een muisje overrijdt, even denkt ‘ach, een muisje’, terwijl je zojuist de hele familie Mickey in diepe rouw hebt gedompeld, alsof… afijn, we hebben hier duidelijk te maken met een man die grenzen stelt aan zijn empatische gevoelens.
Maar hij draaide zich toch nog even om en riep: ‘Gelukkig heb je die twee al!’  Een zoutmijn in de wond… Ik moest even iets wegslikken. Toen de man was doorgereden, riep ze naar mij: ‘Dat zijn verdomme mijn buurkinderen… De lul!’

Zo’n man zou onmiddellijk geteleporteerd moeten worden naar de pas ontdekte planeet Proximax b. Want daar schijnt leven mogelijk te zijn voor eencelligen.
 *De naam is veranderd.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Cultuur, Stad en land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Hork

  1. Dwarsbongel zegt:

    Mij lijkt dat je na een dergelijke operatie niet “de volgende dag” weer op een bakfiets met twee kinderen rondkart, dus heel recent zal hun laatste contact niet geweest zijn. De verslaggeving door de dame vind ik, afgezien van de intieme inhoud, qua vorm ook niet fijnbesnaard. Hun “normale” omgangsvormen ken ik uiteraard niet, maar het feit dat hij onthouden heeft dat er iets met haar aan de hand was en vraagt hoe het afgelopen is, vind ik in zijn voordeel spreken. Dat hij blijkbaar niet weet dat die twee kinderen niet van haar zijn, toont aan dat ze niet erg familiair zijn. En misschien had hij haast? Zelf onderweg naar een medisch consult ofzo?
    Het blijft toch al met al een curieuze publiekelijke vertoning…

  2. klaproos zegt:

    tja… sommige mensen zijn zó ongevoelig als een steen… wat een hufter..
    en nu druk ik me heel mild uit 🙂

  3. Rob Alberts zegt:

    Het teleporteren mag van mij ook mislukken ….

    Maar Jozien hoeft van mij haar verhaal niet op straat te vertellen, noch fluisterend, noch hard op.

    Vriendelijke groet,

  4. Villasappho zegt:

    Ja lomp is het maar is dat iets wat je over straat roept? De combi van hoe persoonlijk het is met die lompe vent die dat vast al heel lang is, klopt gewoon niet.

  5. staartje zegt:

    Heerlijk geschreven! Prachtig slot

  6. Suskeblogt zegt:

    sommigen roepen het letterlijk van de daken, anderen smeren het in geuren en kleuren uit op hun facebookpagina. Het is een rare wereld.

  7. een beetje meeleven zou inderdaad gepast zijn. 😐

  8. RenéSmurf zegt:

    Ik oordeel niet. Die mensen kennen elkaar en gaan zo met elkaar om. Merkwaardig, dat wel.

  9. Foutje ligt inderdaad bij allebij, ik zou ook afwijkend genatwwoord hebben in de trant van goed gegaan ik vertel het je nog wel eens.

  10. Kakel zegt:

    Typisch een man. Nee hoor (-:
    Déze man is inderdaad niet goed snik, maar aan Jozien zit ook een steekje los. Ik zou dergelijke informatie niet even tussen neus en lippen door met iemand delen.
    Bijzonder respectloos van de kerel.

  11. Misschien moet je dit soort dingen niet over straat schreeuwen, maar hij vroeg er wel om. Wat een hork zeg.

    Love As Always
    Di Mario

  12. Marja zegt:

    Dit is echt bizar. Wat een ongelooflijk voorbeeld van miscommunicatie. Ik bedoel: zeg dan niks. Dat is altijd nog beter dan wat hier gebeurde.
    Die vent mogen ze lanceren, maar aan haar zit ook een steekje los. Zulke info deel je toch niet en passant.

  13. Rietepietz zegt:

    Ja een hork van een vent, maar toch….. ik zou zélf op zo’n vraag “in het voorbij gaan” een wat nietszeggender antwoord gegeven hebben.

  14. Thérèse zegt:

    Oei, plaatsvervangende schaamte overvalt mij dan…

  15. Ghita zegt:

    pffff, als ik haar was, zou ik alleen maar “wel Oké” hebben geantwoord en door zijn gefietst. Hij is misschien een hork,maar zij roept ook luid en duidelijk van alles wat toch wel heel privé is….

  16. logbankje zegt:

    Zo was je ongevraagd en ongewenst getuigen van een communicatie van iemand die echt geen interesse in een ander heeft. Hans

  17. Morgaine zegt:

    Nou ja! maar goed, het manvolk, een heleboel op uitzonderingen na, zijn gewoon horken inderdaad… Sorry Tagrijn 😛 Maar inderdaad… dit is erg… maar ik ken ook vrouwen die dit zo doen, tactloos kunnen zijn, zelfs ikke soms 😉 Tot het kwartje valt.

    Maar dit? NEE.

    X

Je kunt hier reageren

