Tja…

Zo af en toe is de verzameling ‘tjaatjes’ weer groot genoeg om er een logje van te maken. Dit keer start ik met een afbeelding van een boekomslag. Joop van Riessen heeft een nieuwe thriller geschreven die u nu in de boekwinkel kunt vinden. De krant schreef een recensie en plaatste er een afbeelding bij.  Maar er is iets vreemds aan de hand met de cover. Een enorme fout, zeg maar gerust een blunder… Vreemd genoeg ziet niet iedereen dit in een oogopslag. Probeer de fout maar te vinden en als je het niet vindt geef ik de oplossing na het laatste tjaatje.


Dank aan Dwarsbongel voor deze zingende ventilator. Weet niet of het een mannen- of een vrouwenkoortje is.

ventilator

Onderstaand stukje tekst werd ook door Dwarsbongel toegezonden. What’s in a name, schreef hij erbij. Hierbij doelend op de heer Volatier die meedeelde dat D.E. deze fabriek ging sluiten. De achternaam van deze man betekent namelijk zoiets als ‘in damp doen opgaan’.
volatier-2t

Tijd voor Tagrijns Tjalevisie met twee items:
Het is wel even geleden, maar toch nog even terug naar koningsdag. Dat onze koning best een ‘gewichtig’ persoon is wisten we wel. Maar deze ongeveer tienjarige jongen was wel heel erg eerlijk: tijdens de tv-uitzending van Koningsdag in Zwolle werd hem gevraagd: ‘En, hoe vond je het de koning in het echt te zien?
Jongen: ‘heel vet!’

Verslaggever tijdens de sluitingsceremonie van de OS in Rio: ‘De Russische vlag wordt het stadion binnengebracht door twee verschillende personen.’ En ik maar denken dat het twee dezelfde personen waren.

Ga eens wat minder naar een museum. Deze merkwaardige oproep doet de Stichting Museumjaarkaart in de dagbladen: Ik heb mijn hersenen in alle bochten gewrongen om te begrijpen wat hier nu precies mee wordt bedoeld. Waar komt die winst nu precies vandaan?
museumjaarkaart

Zijn hier speciale brillen voor ontwikkeld?


Casademont maakt lekkere vette worsten. Maar 138 gram varkensvlees per ons lijkt me een tikkie te veel van het goede.



Zonder tussenstreepje wordt deze psychiater geheid opgepakt, dacht ik. Maar niets meer over gehoord…


De blunder op het boekomslag niet ontdekt? Geeft niet, want je bent lang niet de enige. Echt vreemd, maar je leest er finaal overheen. Lees de titel dan maar eens langzaam hardop: Moord op DE DE tramhalte. Mij is niet bekend of het boek om die reden uit de handel is genomen.

Zie je nu ook eens iets, waarvan je zegt: tja… dan is het adres
tagrijnleiden@xs4all.nl  Dank je wel!

(Klik rechts bij Categorieën op Tja en je vindt heel veel oude tjaatjes!)

 

Dit bericht werd geplaatst in TJA... en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Tja…

  1. Ghita zegt:

    Ik loop hopeloos achter met blogjes bezoeken, maar deze tja-tjes vind ik zo leuk, die heb ik weer met veel plezier gelezen. Waar haal je ze toch vandaan. Oja en de de tramhalte zag ik meteen.
    En daarna dacht ik…is er een tramhalte vermoord.
    groetjes Ghita

  2. Dwarsbongel zegt:

    Ik vroeg me ten eerste al af of een tramhalte wel vermoord kan worden…

  3. Thérèse zegt:

    De allerleukste vind ik de ventilator met koortje. Wat één zo’n fout woordje toch kan doen, hahahaha. De anderen zijn ook heel amusant, hoor.

  4. Kakel zegt:

    Haha: op non actief gesteld. Ik bleef er bijna in. Terwijl ik niet van de seks-grapjes ben (-:
    Die allereerste tja heeft me toch wat hoofdbrekens gekost. Ik kon het niet uitstaan (ik zat trouwens) dat ik het niet zag… Tot ik het zag. Hemel geprezen (-:
    Die museumkaart is me ook een raadsel. Ik vrees dat dat muntstukje niet gaat vallen…
    Heerlijke rubriek, daarmee doe je me altijd een enorm plezier.
    Zonnige groet

  5. Ze zijn weer geweldig. Had ook helemaal over het tweede woordje de heen gelezen.

  6. hihi .. weer heerlijke tja’tjes, tagrijn!
    zo’n vette fout op een cover is drama, natuurlijk! 😉
    whahaaaa .. die psychiater! 😆

  7. klaproos zegt:

    jaaaaa, dat is zo’n fout waar je gewoon overheen leest Tagrijn, kan niet natuurlijk 🙂
    maar je tjablog is er weer een van hoge klasse,
    gezellig

  8. RenéSmurf zegt:

    Ik vind ze weer mooi gevonden, op het naamgrapje na. Maar moet kunnen natuurlijk.

  9. Ik dacht eerst… moord op de tramhalte.. wie heeft die tramhalte nou weer vermoord. Je leest er echt zo langs.

    Als ik die worst zie.. dan vraag ik me zo wie zo af of het gezond is om die te eten. Gevuld in kunstmatige niet eetbare darm. Procuckt met ck? en dan ook nog onderhevig aan gewichtsverlies.

    Het was weer een mooie.

    Love As alwyas
    Di Mario

  10. Morgaine zegt:

    Hahahaha en ik maar turen op dat tijdschrift wat het ook is, maar nee, je leest er inderdaad overheen zo, als ze nu achter elkaar hadden gestaan, was het sneller opgevallen denk ik. 😀

    X

  11. Rietepietz zegt:

    Geweldig weer allemaal, dat die dubbele “de” niet zo op valt komt natuurlijk omdat de éne aan het eind van de zin staat en de andere aan het begin van de volgende zin.Ik heb er óók overheen gekeken. Verschrikkelijk wat je als non mee kan maken bij de psychiater 😉

  12. Villasappho zegt:

    Keileuk wel een domme fout op dat boek zeg. Das niet eens een misdruk meet.

  13. logbankje zegt:

    Je hebt je best weer gedaan tja moet er even voorgaan zitten
    Wie vermoord er nu een tramhalte!, maar de fout is dubbel “de”.
    Soms lees ik er ook gewoon overheen. Hans

  14. Marja zegt:

    Ze zijn weer heerlijk. Dank je wel.

Je kunt hier reageren

