Tja…

Sinds 1 december begon het te sneeuwen op dit weblog waardoor ook de daken in de header van een witte laag worden voorzien. Beweeg de muis naar rechts en de vlokken komen van rechts, beweeg de muis naar links en de vlokken komen van links.
Ik heb weer wat tjaatjes verzameld die ik in de media aantrof. Hieronder de oogst.
We beginnen met het vak anatomie.  Vraag: waar zit uw bovenste knie?


Bloemenshop Rozemarijn heeft een wel wat macabere aanbieding:


Moeilijk hoor, het verschil tussen ij en ei. Want hoe bereidt u een paard?  Dit lijkt me nu echt geen vrolijk boek. Niettemin wenst Bruna u veel leesplezier…

Puzzeltje voor vrachtwagenchauffeurs…

Iedere week ploft een populair-wetenschappelijk mailtje in mijn mailbox van Scientias. Doorgaans interessant. Maar als er buitenaards leven is, hoe zien ze er dan uit? Scientias vraagt zich zelfs  af hoe die zielige ouderloze kinderen er daar uitzien.

Dick de Vos (mooie naam trouwens voor een fractievoorzitter van de Dierenpartij) wil de groei van kunstgras tegenhouden. Een maaiertje misschien?

Nou ja, kwam er toch opeens een vuist uit die pinautomaat…

Ik rekende het toch maar even na… Hoe lang duurde die tweede wereldoorlog eigenlijk?

Tot slot:  De meest recente Tja komt uit de NRC van zaterdag. Het is een stukje over het verhaal van Jan Terlouw in DWDD.

img_1822t 

Kom je nu ook eens iets tegen in de media, waarvan je zegt: ‘tja…’ dan zou het leuk zijn dat met anderen te delen. Dus stuur het me dan s.v.p. even op: tagrijnleiden@xs4all.nl . Bedankt!

Dit bericht werd geplaatst in TJA... en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Tja…

  1. Zakina zegt:

    Weer mooi weten te vinden dit 🙂 die met die vrachtwagen, bizar dat zo’n man die dat ophangt dan niet door heeft of melding van maakt 😀 En die 15jr moest vast 15 maanden zijn, maar zo’n tikfout is wel wat onhandig. Vooral die van de Bruna.

  2. Villasappho zegt:

    Dat je die dingen ziet, volgens mij kijk ik daar gewoon overheen! Ze zijn weer geweldig.

  3. Ghita zegt:

    Ze zijn weer leuk, vooral die vrachtwagenpuzzel 🙂

  4. Morgaine zegt:

    Whahahahahaha de ongeremde groei van het kunstgras, whahahahaha ik kom niet meer bij!

    Die blijft dus hangen vandaag Tagrijn 😉

    Is het trouwens een idee voor jou om naar ‘De slimste’ te kijken op RTL5? Dat is ook hilarisch, wie schilderde het zelfportret van Vincent van Gogh, en dan nog weten ze te antwoorden, multiple choice, met Rembrandt of zo, echt….
    X

  5. boomkruiper zegt:

    Verfijnde smaak hebben die BRUNA redacteuren toch 😦

  6. Thérèse zegt:

    Ik weet nooit welke ik het leukste vind. Ik denk van die bovenste knie maar van dat groeiende kunstgras ook; het is helemaal een leuk geheel. Ook neem ik mij steeds voor goed op te letten, maar ik ben een slecht krantenlezer, maar goed, ik zal beide oren wijd open zetten.

  7. RenéSmurf zegt:

    De ene tja is de andere niet, en het sneeuwt maar door he, lekker sfeervol.

  8. Ze zijn weer geweldig gevonden, wat kunnen schrijffouten en verkeerde teksten toch leuk zijn he

  9. rietepietz zegt:

    Altijd een geweldige rubriek en je leert er óók nog wat van, zo wist ik niet dat kunstgras kon groeien, en vele met mij denk ik. 😉 De sneeuwbui is blijkbaar plaatselijk want ik zie het hier en daar sneeuwen maar heb zelf nergens last van!

  10. gewoonanneke zegt:

    Ze zijn weer leuk. Moest het wel meteen proberen natuurlijk die sneeuw haha. Ik heb geen sneeuw op mijn weblog,

  11. Leuk he, zulke stukjes… je blijft je verbazen zo om je heen.

    Love As Always
    Di Mario

  12. klaproos zegt:

    Tja Tagrijn, 2 kransen voor de prijs van een zullen dan wel deurkransen zijn denk ik 🙂
    ik kom maar weinig tja’s nog tegen, 🙂 denk jij dat men extra oplet, nu jij zo’n mooie rubriek hebt 🙂

  13. Suskeblogt zegt:

    Leuk wat je ons hier voorschotelt. Als ik er een vind stuur ik het op.

  14. logbankje zegt:

    De kou en de sneeuw zijn begrijpelijk, maar de knie niet.
    Je log was ook wel grenzeloos lees plezier. Hans

  15. Marja zegt:

    Onwijs leuk. Die bovenste knie heb ik wel op het moment dat ik op mijn zij lig. Sterker nog … dan heb ik ook een onderste knie.

  16. Kakel zegt:

    Bij mij gaat het met de sneeuw precies andersom: als ik mijn muis bovenaan rechts houd, komt de sneeuw van links…
    Grenzeloos leesplezier vind ik echt niet kunnen!
    De ongeremde groei van kunstgras (-: Wat een giller!
    De Tweede Wereldoorlog wordt wel op de hak genomen. Eerst door de Bruna en dan door het plaatselijke leugenaartje.
    Houd deze rubriek er vooral in, Tagrijn!
    Zonnige groet.

Je kunt hier reageren

