Tja

Het is weer Tjaatjestijd. Er zijn weer wat uitglijders verzameld, onder andere met enkele bijdragen van lezers.  Maar de eerste Tja-waardige uitglijder  is van Tagrijn zelf. (Haalt boetekleed uit de kast.) Vorige week schreef ik in mijn enthousiasme dat de T.Rex het grootste dier is dat ooit op aarde leefde. Maar Jos van den Broek van de Leidse universiteit wees me er terecht op dat ik een knoeperd van een fout maakte:  ‘Trex het grootste dier dat ooit op aarde heeft geleefd? Dat is een groot misverstand! Ook nu nog leven er dieren die veel en veel groter zijn. Weleens een blauwe vinvis gezien? Zelfs Naturalis heeft een dinoskelet dat groter is dan dat van Trix. En fossielen van echt grote knoeperds kun je vinden in Argentinië.’
Hartelijk dank voor deze reactie.
Dwarsbongel kreeg onderstaande melding op zijn scherm:

Ghita zag werkgelegenheid voor slimme tomaten:

Ghita maakte ook nog een tjaatjeswaardige foto en schreef erover:
‘Op het Bio science park in Leiden hebben ze de weg ter hoogte van het Gorleaus laboratorium wat aangepast.
Alleen is er toch iets misgegaan bij het aanleggen van het fietspad……er stond een lantaarnpaal in de weg…’

 Wie geeft Valerio Zeno nu eens seksuele voorlichting? Want er valt hier wel wat aan die jongen uit te leggen blijkens dit stukje in het Leidsch Dagblad.

 Een stuk over Chinees nieuwjaar, eveneens in het Leidsch Dagblad. Er stond ook een plaatje bij van een Chinees meisje. Of?

De winkelketen Vitamin liet deze week een blad in de bus glijden met tips voor een gezond leven. Het is het winternummer 2017… In ieder geval niet te laat.

Denk je dat Ziggo je hoorprobleem oplost….

Altijd al op zoek naar een wasmachinereiniger met een vies luchtje? HG heeft het.

Deze kop stond in NRC. Opzienbarend nieuws. Een primeur van jewelste. Maar hoe we onze planeet dan draaiend moeten houden staat er dan weer niet bij.

Dit was het dan weer. Zie je nu ook iets in de media waarvan je zegt: ‘tja….’  dan zou ik het leuk vinden als je dat wilt mailen naar tagrijnleiden@xs4all.nl. Bedankt!

Dit bericht werd geplaatst in TJA... en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Tja

  1. Zakina zegt:

    hahaha geweldige foutjes zijn er weer gevonden en dat weetje van een groter dier dan Trix heb ik net even voorgelezen aan mijn zoon.

  2. gewoonanneke zegt:

    Ik ga maar voor de leidinggevende tomaten……….. haha

  3. Kakel zegt:

    Die winteruitgave als het voorjaar uit zijn voegen barst, haha. De stinkende wasmachinereiniger is ook leuk. Apart dat mensen zelf niet in de gaten hebben dat zo’n advertentie “verkeerd gelezen” wordt. Net zoals mensen het altijd hebben over de fles zonnebrand, terwijl het een middel is tégen zonnebrand. Vandaag kreeg ik Onze Taal weer in de bus met op de achterkant ook allerlei missers. Heerlijk leesvoer, Tagrijn. Blijf er vooral mee doorgaan!
    Zonnige groet.

  4. Thérèse zegt:

    Hahaha, het is weer een prachtige verzameling Tjaatjes. Ik weet nooit welke ik de leukste vind. Het is maar goed dat er zulke vergissingen bestaan; kunnen we weer eens lachen.

  5. Morgaine zegt:

    Whahahahahaha die leidinggevende tomaten, ik kom niet meer bij, dank je wel voor de eerste grote lach van vandaag 😀

    X

  6. Renesmurf zegt:

    Tja, ik denk dat Valerio gewoon een grapje maakte. Want vrouwen voelen dat ook niet echt.

  7. Die leidinggevende tomaten zijn natuurlijk oud SP-ers 🙂

  8. dwarsbongel zegt:

    Misschien is Valerio hermafrodiet, maar een tomaat met een CV? Of bedoelen ze daarmee de verwarming in de kas…?

  9. די מריו zegt:

    Ja, hier kan ik weer van genieten, wat worden er toch een hoop fouten gemaakt he.

    Love As Always
    Di Mario

  10. klaproos zegt:

    Oh ja tagrijn…
    lieve heersbeestjes…
    ik weet ’t ook niet vraag eens bij vroege vogels naar dat verschijnsel?

  11. klaproos zegt:

    prachtige tja’s Tagrijn,
    ik moet tóch weer eens gaan opletten voor je.. 🙂

  12. Corja zegt:

    Elke keer weer heerlijk om te lezen. Ook vind ik Tjaatjestijd een prachtig woord!

  13. Villasappho zegt:

    Ik hou van die dingen, zal eens optten als ik weer zoiets zie. Had ooit een collectie van dezelfde supermarkt. Elke keer hetzelfde bord met andere (foute) tekst.

  14. Ghita zegt:

    Ze zijn weer leuk. De lantaarnpaal is inmiddels verplaatst :-)….staat nu op de stoep en netjes aan de rand,dus geen botsende voetgangers.

  15. rietepietz zegt:

    Eén van de leukste log onderwerpen bij jou die tjaatjes…maar eh…die Valerio is gewoon een door en door geëmancipeerde knul , heeft gewoon eierstokken laten implanteren! Ik let nog steeds te weinig op en kan je dus zelden voorzien van nieuwe voorraad. Néé joh, dat ligt vast niet aan het feit dat ik zélf zoveel foutjes schrijf zonder het te merken;-) Ik schreef zelf nog kort geleden in een logje “want die wonen in de wijk waar dat park achter licht”. 😉

  16. logbankje zegt:

    Tjaatjestijd, nou dat mag je zeggen en zijn uitglijders genoeg.
    Slordigheid, te snel willen werken, ach het geeft wel wat te lachen. Hans

Je kunt hier reageren

