Werk in uitvoering enzovoort

Een mens kan het er maar druk mee hebben. Met dingen die een ander voor je bedacht heeft en waar je tegen wil en dank aan mee moet werken.
Vanaf april 2006 pen ik hier regelmatig mijn zielenroerselen neer. Daar is niets mis mee. Maar wel met de plaatjes die ik daar dan bij zet. Begin juli zei ik al dat Photobucket, die Amerikaanse emmer waarin ik al mijn foto’s dumpte, heeft bedacht dat ik voor dat bewaren voortaan maar 400 dollar per jaar moet gaan betalen.
Om me hiertoe te dwingen hebben ze alle bijna 8000 foto’s die ik in de loop der jaren hier heb geplaatst op zwart gezet tot ik over de brug kom. Ammehoela, waar dat ding dan ook mag zitten.  De laatste jaren gaat het plaatsen van foto’s ook prima bij WordPress zelf, maar als ook deze Amerikaantjes Europeaantjes gaan pesten, ben ik die ook kwijt.
Gelukkig zijn er mensen die veel en veel meer snappen van dit soort zaken en dus ben ik daardoor in staat mijn foto’s terug te krijgen door gebruik te maken van mijn account bij de provider en daar de boel te dumpen.  Ik vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. (Dus svp geen vragen hierover want ik kan het ook niet precies uitleggen.)
Nu ben ik dus bezig om alle codes van alle foto’s  op de HTML-pagina’s vanaf 2006  mijn weblog te wijzigen in die van hun nieuwe onderkomen.  Ben nu gevorderd tot augustus 2007.  A hell of a job dus, want de eerste jaren blogde ik dagelijks, maar het is de moeite waard. De zwarte photobucketblokken verdwijnen als sneeuw voor de zon en mijn plaatjes verschijnen weer.
Zo, en nu ga ik weer snel verder met delete en vervang!

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, De media, Fotos. Bookmark de permalink .

17 reacties op Werk in uitvoering enzovoort

  1. boomkruiper zegt:

    Jeetje Tagrijn wat een ergernis zal dit je geven. Hou vol!

  2. Ghita zegt:

    Wat een ellende, ik heb het trouwens van veel mensen gehoord die bij photobucket zitten. Een megaklus om al je foto’s weer zichtbaar te krijgen. Ik heb destijds bij mijn blog bij punt.nl ook iets gehad, waardoor ik naar blogger ben overgestapt. Had geen zin om vanaf 2006 alles over te zetten, dus heb een slechts een deel van al mijn blogs , inclusief foto’s verplaatst, ik kan mij dus zeker wel iets voorstellen bij het werk dat jij hebt aan je blogs vanaf 2007. En nu maar hopen dat ze bij blogger ook niet iets geks gaan verzinnen met de foto’s… (blogger = Google dus je weet maar nooit).

  3. gewoonanneke zegt:

    Wat een klus zeg. Kon je ze niet uit je bestand je blogs wijzigen en ze zo plaatsen, ook een heel werk natuurlijk. Succes er verder mee.

  4. Suskeblogt zegt:

    Succes met dat reuzenwerk. Mijn foto’s post ik bij Flickr en ben er nog steeds heel tevreden over.

  5. Villasappho zegt:

    Stoer dat je gewoon doorzet! Het is me al opgevallen dat veel blogs het probleem hebben en laten zitten.

  6. klaproos zegt:

    ohh Tagrijn, ik bewonder je doorzettingsvermogen….. ik weet nog toen wij om gingen schakelen dat ik al mijn blogs in een word document heb gezet….
    wat een werk joh..
    maar ik ben wel blij anders was ik ze ook kwijt geweest.
    sterkte

  7. rietepietz zegt:

    Heel veel sterkte , wát een rotklus. Ik heb de mazzel dat ik destijds mijn web-log terugkreeg met grotendeels de plaatjes en foto’s op één of andere manier vast in wordpress. Ik kan er niets in veranderen maar ze blijven wél zichtbaar ook al kan ik in de codes zien dat het om een bucket bestand ging. Geen idee hoe dat zit. Behalve dat heb ik tóen meteen noodgedwongen veel foutjes herstelt en ontbrekende foto’s aangevuld want ik bewaar alles wel op de PC . Maar dit soort dingen maakt je moedeloos hé, ik las net bij youtube dat je daar binnenkort geen diashows meer kunt maken en geen filmpjes meer kunnen bewerken. Ze doen het dan nog netjes dat de diashows van vóór die datum behouden blijven. Dat deed Bucket destijds niet, die wiste gewoon alles , net als nu.

  8. Morgaine zegt:

    Fijn dat je iets anders hebt gevonden en hulp had, succes met alles terug zetten, ik zou het laten zelf, misschien van een jaar terug.. hooguit…

    X

  9. Thérèse zegt:

    Het is chantage, lijkt mij. Het is toch niet van te voren afgesproken? Heb je geen advocaat in je vriendenkring? IK ben blij voor je dat het kan, maar het is toch zo zonde van je tijd. Sterkte ermee en ik hoop dat je gauw weer schrijft.

  10. Corja zegt:

    Balen zeg. Echt het minst leuke werk. Kop op, nog maar tien jaar! Succes!

  11. RenéSmurf zegt:

    ja, zo kom je je oude logjes nog eens tegen! Dat heb ik een keer gehad met mijn fotoboek, toen ik dat begon moest ik er eerst ook jaren inzetten. Of moest, nou ja, dat wilde ik.

  12. Hermieneke zegt:

    Ook wel weer leuk om al je logjes weer terug te lezen 😀

  13. Zo… echt respect hoor. Ik ga niet aan je vragen hoe je het doet, want daarna al die url’s veranderen is een hels karwei. Sterkte.

    Love As Always
    Di Mario

  14. staartje zegt:

    Succes Tagrijn! Respect voor je doorzettingsvermogen. Ik heb het nog niet eens bekeken, moet ik je eerlijk zeggen. Veel eigen foto’s zitten er niet bij, dus laat ze de boel maar op zwart zetten. 😎

  15. logbankje zegt:

    Daar ben je vaak juist heel druk mee, met dingen die een ander voor je bedenkt.
    Het is gewoon chantage, echt te gek van woorden.
    Ik plaats mijn foto’s ook al jaren op mijn eigen website in WordPress in een eigen map.
    Zat ook ooit bij Photobucket, maar daar rommelt het al langer.
    Alle lof voor je dat je alle foto’s aan het herplaatsen bent, het is me een flinke klus. Hans

  16. Pffffffff wat een klus., maar ja ik zit eerdaags toch ook echt voor een klus om een nieuwe site te maken. Je kan neem ik aan nog steeds niet op mijn site komen, daar word ik helemaal gek van 😦

  17. Marja zegt:

    Wat een heidens karwei. Sterkte!

Je kunt hier reageren

