Terreurmail en ander irrileed

Vanochtend weer de wekelijkse folder van de Hema in mijn mailbox. Aanbieding van nachtjaponnen. Daaronder de vraag:

Nu kan ik wel omstandig gaan antwoorden dat ik een man ben en dat ik, ofschoon er ongetwijfeld mannen zullen zijn die niets liever doen dan in een fleurig nachtjaponnetje in bed kruipen,en ware ik een vrouw ik ongetwijfeld ook zo’n prachtpon van de Hema zou aantrekken, maar dat ik in de huidige situatie toch nog nooit de aanvechting heb gehad zo’n ding aan te schaffen. Voor mij dus volstrekt zinloze reclame. Een week later proberen ze me te paaien met jurkjes voor meisjes van 6 – 9. Beste Hema, hou toch op; bovendien vind ik uw mailtjes ontzettend irri. Komt allemaal omdat ik me een keer bij de kassa een klantenkaart heb laten aansmeren. Kunnen we geen compromis sluiten? Jullie staken die absurde werving en dan beloof ik dat ik een keer per jaar zo’n veel te vette worst bij jullie kom kopen. Deal?
Bij een bedrijfje koop ik via internet een hoesje voor mijn mobiele telefoon. Wordt twee dagen later keurig bezorgd. Evenals de aanbiedingen die daarna op je startpagina verschijnen zodra je je pc aanzet. Nog wekenlang wordt die geteisterd met aanbiedingen voor telefoonhoesjes. Van de zelfde aanbieder. Is de kwaliteit van jullie hoesjes zo erbarmelijk dat het toegezonden hoesje nu al weer stuk zou kunnen zijn?
Tijdens een expo in het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden had men als decoratie overal op de vloer kleine bruine stenen schildpadjes neergezet. Vriendin verliefd op die diertjes en ik vraag het RMO waar ze vandaan komen. Ik krijg keurig het adres van een tuincentrum en inderdaad waren ze daar te koop. Ik bestelde er een die keurig werd bezorgd. Maar nog weken daarna werd mijn beeldscherm dagelijks geteisterd met nog mooiere, leukere, kleinere, grotere enz. schildpadjes. Best tuincentrum, het is hier geen schildpaddenopvang.
Ook zoiets: ongevraagde mailtjes voor wellicht best wel heel goede maar mij onbekende doelen ergens ver weg. Stort een keer wat en ze blijven je mailbox bombarderen. Maar geen nood: vaak kun je ergens onderaan klikken als je geen propaganda voor wat dan ook wilt ontvangen. Ben je er van af. Denk je. Maar nee, dan krijg je een vragenlijst waarom je in hemelsnaam die toch zo goed bedoelde mail niet meer hebben wilt. En gooi het maar niet weg, want dan herhaalt dat mailtje zich tig keer. Waarop een lijst met zestig vragen volgt… ‘Het kost u slecht enkele minuten dit mailtje te beantwoorden’. Paar maanden later gaat de telefoon of je je gift niet wilt verhogen. ‘Wij doen er goede dingen mee…’ Ja, dank je de koekkoek. Ze zeggen echt niet: we gaan er lekker van uit eten. Of we willen het salaris van onze directeur verhogen. Ach nee, dat zeggen ze natuurlijk niet. Ze willen het salaris alleen maar in overeenstemming brengen met Europse normen. Stom van me.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, De media, Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Terreurmail en ander irrileed

  1. boomkruiper zegt:

    Het is een moderne uitvoering van zwaan-kleef-aan lijkt het wel. En dankzij de cookies kunnen we precies zien waar de voorkeur van de huisgenoten naar uit gaat, tot vervelens toe. Bah! Stalken noem ik het!

  2. gewoonanneke zegt:

    Ik ken het al krijg ik de mailtjes van de Hema wel graag haha. Maar dat van die bedeldingen is echt vervelend. Ik ben donateur van een paar instanties en dan krijg je toch nog brieven wil je nog meer geven. Dan krijg ik de neiging om gewoon ook met de donaties te stoppen.

  3. Wat heerlijk herkenbaar. Leuk geschreven. Petitie.nl is ook zoiets. Je zet je handtekening onder zoiets, het is voor een goed doel en inderdaad, daarna krijg je om de haverklap ongevraagd weer verzoeken om iets te tekenen. Online shoppen is heel handig als je niet de stad in wil, maar ze weten je daarna wel te vinden via je mailbox. Ik heb er al een heel aantal direct naar het mapje “ongewenste post” gedirigeerd, om ze vervolgens met 1 klik in de prullenbak te gooien.
    maar er komen er altijd nog een aantal toch weer direct in mijn inbox, zeer irritant
    groetjes Ghita

  4. Iens zegt:

    En een NEE/NEE sticker op je computer helpt ook geen zier. Maar je kan idd meestal ergens aangeven dat je niet geïnteresseerd bent in vervolg emails of aanbiedingen. Standaard zetten de aanbieders alvast vinkje in het vakje JA maar dat kan je er uithalen.

  5. klaproos zegt:

    oh jeetje ja tagrijn reclame, j e zou denken, dat het al lang niet meer werkt iedereen ergert zich malloot aan die rommel in de mailbox, gelukkig vangt mijn gmail ze er op tijd uit en zet ze in de spam map 🙂

  6. Villasappho zegt:

    Adblocker werkt er goed tegen. Het zijn je cookies verander daar je instellingen en je bent er vanaf.

  7. RenéSmurf zegt:

    Ik smijt veel mail ongelezen weg. En sta geregistreerd bij het bel me niet register.

  8. Paul zegt:

    Ik prijs me al gelukkig dat het tegenwoordig per e-mail gaat. Ooit deed ik een donatie aan een goed doel. In de jaren erna heb ik zoveel post gehad met wervende oproepen om donateur te worden, dat mijn donatie aan postzegels is opgegaan. Zo zonde! Want met dergelijke tijd- en geldverspilling geef ik nooit meer aan een goed doel.

  9. willy zegt:

    ongewenst mails….

    ik krijg er meer dan me lief is

    het is voor die firma’s niet zo moeilijk om aan je gegevens te komen..

    die worden gewoon doorverkocht

    privacy bestaat dit in feite nog?

    ik vrees van niet

    groeten

  10. Suskeblogt zegt:

    Als ik het goed heb kun je tijdens het invullen van het aanvraagformulier voor een klantenkaart vinken dat je verder geen reclame wilt ontvangen.

  11. logbankje zegt:

    Er zijn mannen die wel kikken op een een fleurig nachtjaponnetje.
    Maar je zit in het systeem en dan stuurt men dat gewoon.
    Maakt niet uit of je het gelijk weggooit het is de kracht van de naamsbekendheid. Hans

  12. Ik word er ook doodziek van vooral die acties waar je inderdaad ooit ingetrapt bent en die nu gaan vragen om te verhogen. Ik gebruik dat soort telefoontjes altijd direct om te zeggen dat ik op wil zeggen, alleen dat kan dan net weer niet bij die beller. 🙂

  13. Marja zegt:

    Helemaal met je eens.

  14. Thérèse zegt:

    Ik krijg dat ook niet, zo veel reclame. Tenminste niet persoonlijk aan mij gericht; bij jou wel, meen ik te begrijpen. Wat een ellende en je komt er niet vanaf ook. En… nu je het zegt, ik zal geen klantenkaart nemen. Nou, sterkte ermee, Tagrijn.

  15. Rob Alberts zegt:

    Aan deze kant dezelfde ergernissen.

    Herkennende groet,

  16. Whahahhaa, er is niets verkeerd met alleen naar de winkel gaan, gewoon kopen en nergens anders aan meedoen. Scheelt je een hoop stress.

    Love as Always
    Di Mario

  17. rietepietz zegt:

    Gelukkig heb ik nooit last van di soort mailtjes. maar ik bestel ook nooit iet via internet, neem nérgens een klantenkaart als die niet anoniem kan zijn en geef ook nergens m’n adres ag tenzij dat nodig is om goederen thuis te bezorgen. Geeft héél veel rust kan ik je verzekeren.

Je kunt hier reageren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s