Circus Knie , deel 3

Hooggeacht publiek,
Vandaag op de valreep  nog even een kort bericht van ons rondreizend circus.  Ik liet u in de steek met het bericht dat er nog een pre-operatief onderzoek moest plaatsvinden.  Echt waar: dat  hoefde toch maar niet.  Wel een voorlichtingsbijeenkomst. Een kamer vol met strompelaars, een bont gezelschap vol krukken met krukken, rolstoelen en wandelstokken.  Op 4 december gaat het allemaal gebeuren: operatie en vervanging knie en zodra je wakker bent, hup je bed uit, luie donder. Vooruit, lopen Tagrijn! Hier zijn je krukken. Moet kunnen met een nieuwe knie. Als dat lukt mag je met krukken ook meteen een trap op en neer. Nee, nee Tagrijn. dat zie je verkeerd. Dit is echt geen martelkamer, maar de zogenoemde rapid recovery methode; vrij vertaald: we houden geen kostgangers. Ben je vroeg op de dag geopereerd dan bestaat de kans dat je nog dezelfde dag het herfstbos in wordt gestuurd, anders blijf je nog een nachtje. In sommige gevallen mag je daarna , afhankelijk van de thuissituatie nog wel een paar dagen of een weekje naar een zorghotel. Daar wilde de directie van het circus nog wel wat over weten, en als je daarover belt kom je achter de ware aard van het circus:
a. daar ga ik helaas niet over, u moet een andere afdeling bellen
b. ik kijk het voor u na dan bel ik u terug (ik wacht nog steeds)
c.  ik zet u even in de wacht dan kijk ik het voor u na
d. nog andere liefdevolle verwijzingen
e. je krijgt iemand aan de lijn die het antwoord weet! (een zeldzaam fenomeen, dat zich eens in de zoveel jaar voordoet)
Uiteindelijk ziet Tagrijn zichzelf wel terecht komen in zo’n knus pensionnetje met uitzicht op bruisend Leiderdorp en daarna meldt de circusdirectie zich wel weer. Ik reken er toch een beetje op dat ik u via dit medium nog prettige feestdagen kan wensen.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Diversen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Circus Knie , deel 3

  1. rietepietz zegt:

    Dan kom ik je nog even fijne kerstdagen , ik hoop dat je die gewoon thuis kunt doorbrengen.

  2. RenéSmurf zegt:

    We wachten maar weer rustig af. Sterkte er mee, succes er mee, beterschap er mee, en wat je nog meer wenst.

  3. Suskeblogt zegt:

    Een spoedig herstel gewenst.

  4. rietepietz zegt:

    Hoop dat alles naar wens verlopen is, beterschap!

  5. Kakel zegt:

    Je operatie is achter de rug! Met een beetje mazzel kan je straks schaatsen op de overdekte schaatsbaan. Of loop ik nu te hard van stapel?
    Zonder dollen: een voorspoedig herstel!

  6. rietepietz zegt:

    Wauw… mooi Sinterklaascadeau zeg. Ik hoop dat de dokter zijn vak verstaat en jou weer op wonderbaarlijke wijze ” in de trapeze krijgt”. Sterkte en een goede herstelperiode.

  7. ollieherman zegt:

    Het allerbeste met de operatie en moge het zorghotel heel genoeglijk zijn met ontbijt op bed, aardige verpleegsters, een heerlijke lunch en een knapperig diner.

  8. Hermieneke zegt:

    Sterkte Tagrijn! En een snel herstel gewenst!!

  9. Succes met de operatie, hoop dat het allemaal goed en snel verloopt. Ik wil natuurlijk niet pessimistisch zijn, maar de kans dat je met je paard het dak op kan op 5 december schat ik vrij klein in.

  10. logbankje zegt:

    Als het mee zit kun je Sinterklaas thuis vieren.
    Hoop dat het goed komt met je knie, dat gun ik je enorm.
    Dat kun je weer een nieuwe start maken, veel sterkte en succes. hans

  11. Jokezelf zegt:

    Fijn dat het zo snel toch nog rond is gekomen. En wat betreft dat ‘zoekt u het zelf maar uit’ ; dat had ik ook bij het ziekenhuis in onze stad, maar bij het Zaans Medisch Centrum helpen ze je gewoon naar de naastgelegen revalidatiekliniek. Daar moet je overigens ook wel meteen je bed uit hoor, maar je hoeft niet meteen naar huis als je dat niet wilt. In principe blijf je 4 dagen, maar als het langer moet, dan kan dat ook. Ik mocht twee weken blijven en daar was ik maar wat blij mee.

  12. He… is dat even een mooi knieklaascadeautje, dat heb je dan weer mooi voor elkaar.
    Succes

    Love As always
    Di mario

  13. gewoonanneke zegt:

    Ik wens je een voorspoedig herstel al vast toe en natuurlijk een geslaagde operatie…. Sterkte er mee.

  14. Rob Alberts zegt:

    Ik wens jou een geslaagde operatie en een voorspoedig herstel.

    Bemoedigende en opbeurende groet,

Je kunt hier reageren