Vroege lente

Ik liep door de Horsten in Wassenaar, de dag erop door mijn eigen woonomgeving en toen schoot me opeens een oud schoolliedje door het hoofd: ‘Nu breekt uit alle twijgen het frisse jonge groen, ’t is meie, ’t is meie…’
Maar het was geen ‘meie’, het was pas eind februari. Het was schitterend allemaal, maar toch ook een tikkie vreemd.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Stad en land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Vroege lente

  1. rietepietz zegt:

    Oeps, hoor, niet heer al ben je wél een heer.

  2. rietepietz zegt:

    Je kunt nog op tijd zijn met een logje”vroege herfst, Ik bedoel er niets mee heer;-)

  3. klaproos zegt:

    voor ons is het alweer zomer tagrijn bijna de langste dag en kortste nacht….
    kom je buiten spelen?

  4. Drie maanden zonder log…. dat kan zelfs in Leiden niet.

    Love As always
    Di mario

  5. Ghita Pluijmaekers zegt:

    De lente begon al vroeg, in februari ofzo….en is nu echt losgebarsten. Ik weet even niet waar ik moet kijken zoveel moois is er te zien. Met jouw blog even terug in de tijd, toen er nog wat minder keuzestress kwa fotografie was…..mooi hoor dat ontluiken van de natuur.
    groetjes Ghita

  6. Helma zegt:

    Dit zijn hele mooie lenteplaatjes 🙂
    Eindelijk kunnen we zeggen dat het lente is geworden.
    Groetjes, Helma

  7. reismeermin zegt:

    Voor mij is de lente allang begonnen, ik zag het al bijna voor mijn ogen ontluiken.
    Dank voor mooie foto’s en je blog, altijd weer blij om iets van je te lezen

  8. Thérèse zegt:

    Ja, er staat heel veel moois in bloei. Jammer dat we nu in een hevige windvlagen zitten. Dat maakt het minder om een fijne wandeling te maken. Maar goed, dat zal ook wel weer overgaan.
    Je hebt een prachtige serie foto’s gemaakt, ik geniet er van.

  9. Ik stel me dan altijd zo voor dat we allemaal een disc jockey in ons hoofd hebben en dat hij dat plaatje voor je opzette. Heel apart waar onze hersenen/innerlijke disc jockey mee op de proppen komen. En wat er allemaal in ons geheugen blijkt te zitten!

  10. ’t is meie, ’t is meie..

    een liedje dat ik in feite vergeten was

    een mooi “lente- logje”

    prettige dag

  11. RenéSmurf zegt:

    Ja, bijna geen winter gehad en nu alweer voorjaar! Als dat maar goed gaat!

  12. Plato zegt:

    Welkom terug Tagrijn. Mooi, lente-achtig blogje. Pracht weer. Maar daarna was het wel even terugschakelen. Gevoelstemperatuur 6 graden. Dan weet je weer dat het winter is.
    Maar dit hebben we toch maar even gehad.

  13. klaproos zegt:

    heel erg vreemd eigenlijk hé, de mensen genoten, jawel ook ik, maar voor de natuur is het natuur lijk minder Tagrijn,
    leuk dat je er weer eens bent

  14. Als het zo door gaat dan staat over een paar jaar de seringenberg in bloei in februari 🙂

  15. Corja zegt:

    Prachtig, inderdaad.

  16. logbankje zegt:

    Ken het liedje niet, maar het is wel heel toepasselijk.
    De lente is vroeg begonnen. Hans

  17. Dat liedje heb ik nooit geleerd op school. Van mij mag het wel lekker meie weer zijn.

    love As Always
    Di Mario

  18. staartje zegt:

    Mooi, wat en kleur . Inmiddels roert maart zijn staart. 😁

  19. Suskeblogt zegt:

    Dat mei gevoel is ondertussen weer weg door die maartse buien.

  20. rietepietz zegt:

    Ha daar is Tagrijn weer, ik zat net te denken , “wat een week” …die duurt maar voort;-)
    En het liedje heb ik natuurlijk vroeger nog op school geleerd. Prachtig is het in de Horsten en ja het vroeg, maar er is toch wel veel bij dat ook normaal zeker ruim voor “de meie” in bloei staat.
    Jammer dat in de Horsten niet alle paden rolstoelvriendelijk zijn, ik zou er graag weer eens rondwandelen.

Je kunt hier reageren