REIGERBOS

Ongeveer een kwartiertje lopen van Tagrijns huis ligt polderpark Cronesteyn. Het reigerbos is daar een onderdeel van. Toen hij er een paar dagen geleden een kijkje ging nemen, was hij verbaasd over het enorme aantal nesten met  tientallen reigers die daar al volop mee bezig waren.
Hieronder een aantal foto’s van de nesten met de vogels, hoog in de bomen.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

28 reacties op REIGERBOS

  1. Ghita zegt:

    Nou, dit zijn toch prachtige foto’s. Niet zoveel zoombereik? Ze staan er mooi dichtbij op, ik weet hoe hoog ze zitten.
    haha, ik zie nu ineens dat ik al eens op jou site ben geweest, een reactie van 13FEB09. grappig

  2. Ghita zegt:

    Mooi he, die reigers in de bomen. Ik ben er een paar weken geleden geweest, toen zaten er niet zo veel. Morgen ga ik weer even kijken, natuurlijk met de camera bij de hand.(toevallig is het morgen ook 14 FEB, dus ik hoop net zulke mooie plaatjes te schieten als jij hier hebt staan).
    groetjes Ghita

  3. Geertje zegt:

    Mooie foto’s Tagrijn!
    Ja, het valt me ook in de tuin op, dat de merels al aanstalten maken, en ok de meerkoeten zijn aaridg aan het nestelen.Van de week zag ik twee paartjes nijlganzen met kuikens; wel erg vroeg allemaal.
    Valt het jou ook op, hoe mooi blauw de luchten zijn?

  4. Henriette zegt:

    Ik heb nog nooit een broedende reiger gezien. Maar ik zie ze wel altijd overvliegen met flinke stukken nestmateriaal in hun snavel.
    Mooie foto’s, Tagrijn.

  5. plato zegt:

    Jeu, Tagrijn, hoe heb je die reigers zo dichtbij in beeld gekregen? Dat heb je kundig gedaan zeg.

  6. Anoniem zegt:

    O.T.; Gelukkig is jouw kopfoto ook weer normaal! Het duurde even he!Net als bij mij.
    Groetjes!

  7. Jenny zegt:

    Wat leuk! En zo dichtbij!
    Maar het is nog maar Februari, hoor, dat moet je wel even tegen ze zeggen!
    Groetjes!

  8. Seraka zegt:

    een knappe lens die daar bij komt 🙂
    wij hebben hier ook een reigerbos
    dus ik weet hoe hoog ze zitten 😉
    prachtfoto’s!!!

  9. lenie zegt:

    Dit is een superserie zeg !!!!
    kan ik met recht jaloers op zijn , hier kan ik geen broedplek vinden . Mijn geboorteplek daar was een broedgebied voor de blauwe reiger , dus raak schieten daar !
    Maar hier ??? Speld in een hooiberg .
    Super serie Tagrijn !!Complimenten !

  10. Renesmurf zegt:

    Waar veel reigers zijn zullen ook wel veel vissen zitten, ze eten er heel veel van!

  11. Zakina zegt:

    Gek heh.. heb nooit geweten dat reigers hun nesten in bomen hebben. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik al van kleins af aan een rare angst voor reigers heb. Stom heh?

  12. beuzeblaadje zegt:

    Wooooow wat een SUPER-serie Tagrijn!!
    Prachtig om ze zo hoog in de boom te zien!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  13. nanos zegt:

    Dat is leuk om dichtbij te wonen. Ga je er nu regelmatig kijken?

  14. J@ntje zegt:

    Potverdriejandubbeltjes!!!!!
    die heb je er een stuk beter op weten te krijgen asl ik!!
    je moet een betere camera hebben….. 😦
    want je gaat me niet vertellen dat je in die bomen bent geklommen ;))
    top foto’s Tagrijn !!
    @ en doe voor Valentijnsdag maar purple !!
    ;))
    groetsels

  15. Sjoukje zegt:

    De vogels zijn dit jaar vroeg aan het nestelen, toch een teken dat de Lente al onderweg is. je foto`s zijn echt schitterend Tagrijn.
    Groetjes Sjoukje

  16. Thérèse zegt:

    Ja, prachtige foto’s en zo veel. Bij ons in de omgeving zitten er ook altijd heel veel bij elkaar. En nu maar hopen dat er geen storm komt, want dat is een keer gebeurd in Hoorn en er waren heel wat jongen en eieren eruit gevallen. Treurig was dat.

  17. Dit is heel bijzonder Tagrijn. Dat ken ik hier niet, zo’n bos. Je hebt er prachtige plaatjes van kunnen schieten.

  18. Marcel zegt:

    Dat zijn er veel! Zou de vroege zon leiden tot vroege eieren? Bijzonder is het wel, al die reigers tezamen zien.

  19. klaproos zegt:

    wauw tagrijn wat bijzonder om te zien hey,
    ik dacht ze trekken zich ergens terug…
    heel mooi om te zien dank je wel
    maak er een fijne valentijnsdag van hoor

  20. Brimstone zegt:

    Wat mooi zo’n kolonie bij elkaar. Is dit stukje park speciaal aantrekkelijk gemaakt voor reigers of zijn ze helemaal zelf op het idee gekomen om daar met z’n allen te gaan nestelen?

  21. ’t lijkt wel een invasie van reigers??
    gelukkig zijn het geen ooievaars, tagrijn, of je wiegje was snel gevuld? :-))
    alvast happy valentine!

  22. Di Mario zegt:

    Mooi, maar misschien nog iets te vroeg.
    Vertel ze ff welke datum het is en …
    ach het blijven eigenwijze vijverreigers.
    Love As Always
    Di Mario

  23. sylvester zegt:

    Zijn echt hele mooie foto’s, ik wist niet dat die vogels hun nest bouwen in een boom, ze zijn namelijk best groot, je zou verwachten dat ze er dan doorheen zakken.
    In de gracht tegenover ons huis heb ik nog geen reiger gezien, er zit wel een nest in de boom tegenover ons huis, maar nog geen vogel erin gezien 😉

  24. Judith zegt:

    Ik heb ze ook gezien deze week!
    Je moet wel een goede camera hebben om ze van zo dichtbij op de foto te zetten, want het zijn wel heel hoge bomen.

  25. Hanny zegt:

    Heel mooie foto’s. Ze staan er prachtig op. Dat je er zo dichtbij kon komen, zonder dat ze wegvlogen. Het zijn redelijk schuwe beesten.
    Zij hebben dus al duidelijk de lente in de kop. Het moet voor hen maar niet meer te hard gaan vriezen.

  26. Zo een hoop fouten in mijn reactie.
    Bedoel natuurlijk zoveel reigers in Cronesteyn.

  27. Ik wist helemaal niet dat er zovel riegers in Cronestein zitten, ga ook eens langs met mijn camera.

  28. Annemarie zegt:

    Heel apart hoe ze zo hoog nestelen!!
    Maar wel prachtige foto’s. Je had er dan zo te zien ook prima weer voor getroffen.
    Eigenlijk zijn het prachtige foto’s. Er is mij alleen ingegoten dat het slechte beesten zijn omdat ze bij ons altijd de vijer kwamen leegroven. 😉

Je kunt hier reageren