TJA…

Toen Tagrijn vorig jaar in Zeeland was, maakte hij deze foto. Zou het dan toch echt bestaan: water naar de zee dragen?

‘Tja’ en heel veel vraagtekens levert het bericht op dat de International Fashion Week in Amsterdam zal worden gesponsord door Fortis… Leg dat maar eens uit aan je gedupeerde beleggers. Die kunnen op een heel andere manier de kleren krijgen.


Een berichtje in het Leidsch Dagblad dat over pak weg honderd jaar misschien heel gewoon is, maar anno 2009 toch niet alledaags lijkt:

Dat Mars een straatnaam is in Katwijk blijkt pas als je het bericht leest.


Weblogster Hanny vroeg zich af of ondergelopen dijken zichtbaar zijn toen ze dit in de Leeuwarder Courant las:


Elke dag goedkoop schrijft Appie’s Allerhande boven dit recept. Maar dit recept kost je geheid een magnetron:

Het op Zondag, een Leids huis-aan-huisblaadje, heeft een rubriekje ‘politieberichten’, dat de lezer vaak in verwarring brengt. Want waarvoor en waarom kregen deze mannen nou eigenlijk een proces-verbaal?

(Tips voor deze rubriek zijn altijd welkom. Dus wie iets raars tegenkomt in een krant of tijdschrift: graag even mailen! )

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

24 reacties op TJA…

  1. Plato zegt:

    Die mannen kregen straf omdat ze politiemensen bang hebben gemaakt 🙂
    Maar Appie heeft voor deze fout wel een waarschuwing in de krant laten zetten hè?
    Ik heb het wel eens aan de hand gehad. Nou dan zit je met een ontploft apparaat. Das niet fijn.

  2. rietepietz zegt:

    Wat die magnetron betreft zag ik toch een tegengeluid op TV .Ik zag het maar met een half oog en had stennis over dat recept nog niet meegekregen maar men deed een proef die aantoonde dat de ( stokoude) magnetron “het kon hebben “.

  3. ~~Seraka Photography~~ zegt:

    ik ben wel aan een nieuwe magnetron toe 😉
    -plof!-
    🙂

  4. kamira zegt:

    Ik ben weer helemaal bij Leuk hoor

  5. Jenny zegt:

    Ik let er vaak op maar als ik dan iets fouts zie vergeet ik het meestal weer. Ga toch maar iets noteren, denk ik.
    Leuk bij elkaar gescharreld!
    Foto is erg leuk!
    Groetjes!

  6. Thérèse zegt:

    Het is altijd weer leuk die vergissingen enzo. Er valt mij ook vaak iets raars op, maar vergeet het dan weer. Zal voortaan aan je denken.
    Groetjes!

  7. Vedat zegt:

    Dat paintballen begrijp ik ook niet goed. In de duinen paintballen en dan van de weg geplukt worden.

  8. loontjuh zegt:

    Zijn leuke, fijne avond.

  9. Elmar zegt:

    Tja wat zal ik eens zeggen?…..
    Geweldige rubriek! Als ik wat tegen kom mail ik het je!
    groetjes,
    Elmar

  10. Renesmurf zegt:

    ja, dat van AH was zelfs op het nieuws.
    Een grote fout!

  11. Tja, wat zal ik zeggen. Tja, ze zijn weer merkwaardig. Bedankt voor het optekenen van zulk merkwaardige berichten.

  12. boomkruiper zegt:

    Dat laatste is vast een milieudelict voor verf in de duinen. Die foto is zoooo leuk met dat piepkleine emmertje … 🙂

  13. Na jaah. Alsof de zeespiegel al niet genoeg stijgt…

  14. Min zegt:

    Whahaha leuk weer die tja’s. En bij AH zag ik al een briefje hangen: Probeer het niet thuis, aluminiumfolie in de magnetron.
    Whahaha..

  15. Belinda zegt:

    Tja, paintballen in de vrije natuur mag niet dus vandaar dat PV.
    Magnetrons en aluminiumfolie gaan duidelijk niet samen dus dat is zeker ook een Tja berichtje…
    Maak er vandaag geen Tja-dag van maar een Top-dag! 🙂

  16. klaproos zegt:

    weet je, dat is zo weg nog niet auto over de kop op mars,
    ik denk dat wij dat wel mee gaan maken 🙂
    een mooi logje tagrijn, en ja de eerste fotois een prachtige,
    OT ik heb de PPS van van gogh,
    ben je wel eens in zijn geboorteplaats geweest??
    da’s hier vlakbij,tip me maar als je erheen wilt 🙂
    dan breng ik je:-)
    groetjes
    klaproos

  17. fijnegozer zegt:

    Waarschijnlijk voor het storen van een politieman in z’n vrije tijd?

  18. Zakina zegt:

    Je hebt weer heerlijke nieuwtjes weten te vinden.

  19. Pasula zegt:

    Die sponsoring van Fortis fronste ik wel even bij… opmerkelijke nieuwtjes heb je weer bij elkaar gehaald, leest heerlijk weg.

  20. hahahahhah ze zijn weer geweldig.
    Off topic, mischien zie ik je inderdaad morgenavond nog ergens in de stad, en Boogie Boy is echt een aanrader.
    Off topic2, schrik even van je bericht over Sylvester ga gelijk even op de site kijken.
    Wist dat het niet goed ging, maar zo snel is toch nog onverwacht en erg jong.

  21. dit leest weer heerlijk weg, tagrijn, en jouw foto is eentje voor aan de muur!

  22. Hanny zegt:

    Appie heeft dan ook snel een rectificatie in de kranten geplaatst.

Je kunt hier reageren