Lalala lente, lalala Leiden

Vrijdagmiddag, kwart voor twee. De zon scheen uitbundig en nodigde uit op pad te gaan. Een milde wind verspreidde de geuren van bloesem over het Roomburgerpark achter mijn huis. De kleuren die we zo lang hebben moeten missen schoten uit de grond en gaven ook de bomen kleur. Het stemde me blij en ik neuriede terwijl ik de jonge pracht fotografeerde. Dat jaarlijkse herleven van de natuur zou je bijna een wonder noemen als het niet zo natuurlijk was.

Aan het eind van het park stak ik de Burggravenlaan over en stond meteen oog in oog met een enorme hoeveelheid witte bloesem dat nog witter leek tegen de strakblauwe lucht. Bijna ontroerend van schoonheid. Ik stond de boom te bewonderen en werd aangesproken door een jonge vrouw van Turkse herkomst, die erbij kwam staan en zei: ‘Mooi hè?’ Naast elkaar bewonderden we het schoons dat jammer genoeg maar een paar dagen duurt. Toen toonde ze me de draagzak op haar buik met een piepklein kindje erin. Misschien net een maand oud. ‘Ook mooi’, zei ze. Ze had gelijk. Net als de bloesemboom droeg ook zij jong leven.


Aan het eind van de Lorentzkade ging ik rechtsaf, stak de Zoeterwoudsesingel over en wandelde het Plantsoen in. Ook daar uitbundige kleuren en ook daar spatte het voorjaar de grond uit. En spontaan bedacht ik daar al wandelend, kiekend en in euforische stemming een variant op een liedje van Jochem Meyjer. In mijn hoofd klonk: Lalala lente, lalala Leiden. Want ik was gewoon heel erg blij.



Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Lalala lente, lalala Leiden

  1. platoonline zegt:

    Je hebt er qua foto’s een weergaloze lente van gemaakt hier. Inmiddels is het al weer ‘normaal’ kil maar jouw rapportage verwarmt.

  2. gewoonanneke zegt:

    Prachtige foto’s trouwens 😉

  3. gewoonanneke zegt:

    Je beschrijft dat goed, dat euforische gevoel heb ik ook momenteel hoor, geniet met volle teugen van het prachtige weer. Was vorige week in Harderwijk bij een vriendin daar was ook een straat helemaal vol met van die bloesembomen, zo prachtig allemaal……. Even houden nog maar zo.

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik denk wel eens: als we veel vaker roze bloesem hadden dan waren er veel minder depressies. Hier wordt een mens toch vanzelf gelukkig van?

  5. kakel zegt:

    Ha Ha Heerlijk! Wat de zon in het voorjaar toch allemaal kan aanrichten 😉 Niet alleen je foto’s spatten van je scherm, maar ook je blijheid. Daar houd ik van, Tagrijn ❤
    liefs Kakel

  6. Thérèse zegt:

    Ah Tagrijn, wat een prachtige foto’s van een prachtige lente. Ik zing gewoon met je mee. Ik weet niet wat het precies is maar ik ben dit jaar extra blij met dit voorjaar.

  7. Van deze log worden wij allebei super vrolijk, want de lente is echt begonnen in Nederland. Weerman Reinier van de Berg vertelde dat in zijn 25 jarige loopbaan als weerman, het nog nooit zo extreem mooi heeft meegemaakt in deze tijd.
    OT: Je wordt in onze laatste log expliciet genoemd Tagrijn, kijk maar even als je wilt.
    Grtz Mara

  8. als je dit allemaal mag bewonderen, zien, ruiken, voelen, .. kun je niet anders dan héél erg blij zijn, eh! 😀

    ja, dat klein wezentje, dicht bij mama is ook een wondertje! 😀

  9. RenéSmurf zegt:

    De voorjaarsbloesem is nu op zijn allermooist, en dan ook nog die stralende zon er bij! Hoewel we geen echte winter hadden is dit toch wel fijn genieten.

  10. Hans zegt:

    De natuur is nu zo mooi en het brengt mensen ook dichter bij elkaar.
    De bloei is zeker kort, maar dan komt het groen en vruchten.
    Zal eens kijken naar 101TV, kijk wel regelmatig naar 192TV. Hans

  11. Je hebt je omgeving weer mooi op de plaat gezet. Wat is het toch heerlijk met dit weer om buiten te zijn.

    Love As Always
    Di Mario

  12. rietepietz zegt:

    Wat een práchtig poëtisch logje Tagrijn ! Met als extraatje nog die fantastische foto’s!

  13. Van dit weer en al die bloemen en bloesem wordt inderdaad iedereen vrolijk.

  14. klaproos zegt:

    lalalal leiden 🙂
    jaaaaaaah tagrijn, heerlijk hé, je hebt het geweldig gefotografeerd, ge-wel-dig
    ik hou er van , van elk plaatje:-)

  15. Marja zegt:

    Heerlijke plaatjes. Ik word ook zo vrolijk van alle lentepracht.

  16. gewoonhanny zegt:

    Van al die kleurenpracht en heerlijke geuren word je vanzelf vrolijk. Daarom jammer dat de bloesem maar zo kort bloeit.
    Omdat mijn lievelingskleur blauw is, vind je het waarschijnlijk niet gek dat ik het grasveld met de blauwe bloemetjes het leukste vind.

Je kunt hier reageren

