Wildbouw in de Horsten


Toen Tagrijn afgelopen zondag door De Horsten in Wassenaar liep, zag hij dat daar plotseling een hele vinex-wijk uit de grond was gestampt. De projectontwikkelaar K. Spillebeen was weer flink bezig geweest en had natuurlijk weer allerhande voorschriften aan zijn rode puntmutsje gelapt. Al moet gezegd, wie een woninkje op het zuiden had, zat daar best lekker.

Even verderop was plotseling een klein villawijkje verrezen. Aannemer K. Eigenwijs zei dat het ideaal wonen was op deze locatie, beschut door de dikke boom erachter. Het gerucht gaat dat de heer Eigenwijs af en toe op het dak van een van zijn woningen heen en weer zit te wippen. De heer Eigenwijs spreekt dit evenwel tegen en zegt weliswaar dolgraag heen en weer te wippen, maar dat zijn voorkeur toch uit gaat naar woningen die rood zijn en witte stippen bevatten. Dit type woningen hebben we die zondag niet aangetroffen.


Aan een ander bospad vlakbij de grote vijver was aannemingsbedrijf Piggelmee & Co bezig geweest.

In no time waren daar enkele appartementencomplexen verrezen. Leuk wonen tegen de boom. De hoog gelegen woningen keken uit over het water en de anderen op het bos. Het grote aantal puntmutsjes in de garderobes verried overigens dat ook hier al op grote schaal verkamering plaatsvindt. Woningbouwvereniging Louter Kabouter staat machteloos.

Burgemeester P. de Boskabouter verklaarde desgevraagd dat veel woningen hier weliswaar illegaal waren gebouwd, maar dat de koning van het mensenvolk, die eigenaar van het landgoed is, een oogje had dichtgeknepen. Hij neemt namelijk aan dat de illegale bebouwing, evenals in voorgaande jaren, vanzelf wel weer zal verdwijnen.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur, Fotos, Stad en land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Wildbouw in de Horsten

  1. Ghita Pluijmaekers zegt:

    haha, wat een leuke blog, humor….. leuk zo’n tijdelijk kabouter dorp. In het bos bij huys te Warmont zijn ook veel van dit soort woningen, maar daar is ook een echt kabouterdorp met tuinkabouters enzo.

  2. mijnvogeltuin zegt:

    Heerlijk in de Horsten wonen, ik zit al jaren te wachten
    tot er een huisje vrij komt.
    Misschien dat er van de zomer wat vrij komt maar
    of dat in mijn budget past is de vraag. 🙂

    Nog een fijn weekend in kabouterland,

  3. boomkruiper zegt:

    Ik meen hier toch een wildgroei van scheefwoners aan te treffen en dat nog wel op de landerijen van de statige Horsten. Het wordt de hoogste tijd dat een en ander recht getrokken wordt ahum … 😉

  4. Rob Alberts zegt:

    Mooi eigenzinnig blog

    Vrolijke groet,

  5. willy zegt:

    een heerlijk logje Tagrijn

    zowel in woord al in beeld

    prettige dag

  6. Wieneke zegt:

    Jij zou het vast erg goed kunnen vinden met Roland. Ik bedoel kaboutergesproken. 🙂

  7. RenéSmurf zegt:

    ja, ze zijn weer overal te vinden, of je komt ze tegen, en ze zijn meestal net zo plotseling ook weer verdwenen, dan zullen ze vast wel weer elders, ergens buiten het zicht, opgedoemd zijn.

  8. Heerlijk verhaal Tagrijn. En ja ze schieten momenteel als ………….inderdaad paddenstoelen uit de grond

  9. gewoonanneke zegt:

    Je hebt er een mooi verhaal bij gemaakt bij de paddo missie… leuk……

  10. logbankje zegt:

    Nou daar is flink bijgebouwd in De Horsten, hier heb ik nog niet zoveel paddenstoelen gezien. Hans

  11. Dit is toch een geweldig verhaal zo in het bos.. tien van die kleine boeven om je heen. Zittend op een boomstam. Zie je ze al genieten.

    Love As Always
    di Mario

  12. klaproos zegt:

    fantastisch Tagrijn die kabouters hebben maling aan alles, gaan gewoon hoppa ertegen aan 🙂

  13. Suskeblogt zegt:

    Mooie herfstfoto’s van die paddenstoelen. Jammer dat ze zo vlug weer verdwijnen.

  14. Thérèse zegt:

    Zo, daar zijn heel wat mogelijkheden om te wonen, zie ik. Weet je Tagrijn. ik denk er wel eens over om wat kleiner te gaan wonen en nu ik gekrompen ben tot ongeveer 1.56 m -zo iets dan- kan ik misschien wel in zo’n villaatje. Ik ben niet zo veeleisend, vind illegaal ook best, nou ja, het lijkt mij net iets voor mij, in zo’n mooi bos enzo. Misschien kan jij eens informeren voor mij??

    • tagrijn zegt:

      Je hebt geluk! Aan de rand van het meertje is en chaletje vrij gekomen. Je kun het huren maar men stelt wel als eis dat de bewoner zich gaat bezighouden met het breien of haken van rode puntmutsjes. Volgens mij kun je dat wel.

  15. staartje zegt:

    Wat een prachtige foto’s. Geweldig

  16. rietepietz zegt:

    O wat een heerlijk “Tagrijn” logje! Ik hoop dat burgemeester P. de Boskabouter het zonder bewaking kan stellen nu hij toegeeft dat er illegaal gebouwd is.

  17. Corja zegt:

    Erg grappig! Ontzettend goed bedacht! Ik neem trouwens aan dat de luitjes van de woningbouwvereniging onder een hoedje te vangen waren met een flinke borrel…

  18. ollieherman zegt:

    Je droomt er gewoon bij weg…..

Je kunt hier reageren