Park de Bult in de verf

Zondag: ik kijk naar buiten. Veel regen, veel wind.  Voor het eerst dit jaar de verwarming aan. De bladeren aan de bomen zijn nog wel steeds groen, maar veel herfsteriger dan nu kan het toch niet worden. Dat is wel snel gegaan, want een paar weken geleden maakte ik nog een foto van park de Bult aan de overkant van het kanaal. Die heb ik nog geplaatst in een logje over dat park.
En nu heb ik er een klein schilderijtje van gemaakt van 30 bij 40. Met olieverf op canvas. En daarna maakte ik dus weer een foto van dat schilderijtje. Wat nog niet meeviel omdat ik de fout heb gemaakt eerst een retouchevernis aan te brengen voordat ik de foto maakte. En dat wil wel glimmen bij een beetje daglicht. Na een poging of tien gaf ik het verder op en dit moet het dan maar zijn: the best of ten. Helaas zonder de dieptewerking en de licht- en schaduweffecten die op het canvas wel aardig uit de verf zijn gekomen.

Dit bericht werd geplaatst in Expo en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Park de Bult in de verf

  1. Staart zegt:

    Ik vind het prachtig. Met of zonder glans. Sfeer komt goed over

  2. gewoonanneke zegt:

    Sluit me bij Plato aan. Zonder flits bij daglicht. Vind het al knap dat je het zo kan schilderen trouwens.

  3. platoonline zegt:

    Een heel sfeervol schilderijtje. En toch best goed op de foto gekomen. Ik maakte vaak foto’s van mijn broers schilderijen en ken het probleem. Het beste is nog: overdag en zonder flits. Jou is het goed gelukt.

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik zie de glans ook niet. Ik zie een heel mooi schilderij en denk: ‘waarom kan ik dit nou niet?!!?’ Prachtig dit, echt mooi.

  5. Thérèse zegt:

    Mooi hoor! Maak je over een tijd nog een foto. Maar zo treft het ook het herfstige nattige weer. Mooi dat je zo binnen kunt zitten schilderen en niet in de regen.

  6. boomkruiper zegt:

    Ohhhh Tagrijn wat mooi. En zoveel verschillende tinten groen bij elkaar maken het geheel zó spannend

  7. weet je, tagrijn,
    als ik dit kunstwerk zie, denk ik:

    laat het nog maar héél lang héél koud en héél nat zijn, want daar komen de mooiste kunstwerkjes uit voort, hier bij tagrijn! 😀

  8. Hildegarde zegt:

    Ja, schilderijen fotograferen is doorgaans niet eenvoudig, ’t is zelden zoals in het echt, maar ik kan me wel voorstellen hoe die oever oplicht, het is in ieder geval super.

  9. Hij is wel mooi geworden en je hebt de regenachtige zondag in elk geval goed besteed.

  10. Hans zegt:

    De herfst is met snelle schreden het land in gekomen, sneller dan gedacht. Hans

  11. RenéSmurf zegt:

    ja, een mooi beetje flets schilderwerkje, wel passend bij deze tijd. Het is nu echt herfst, op naar de winter!

  12. Di Mario zegt:

    IK vind het wel mooi zo hoor. dus mocht je je toch nog bedenken en je wilt hem niet meer. Je weet me toch wel te vinden dan he.

    Love As Always
    Di Mario

  13. Hanny zegt:

    Het oog van de meester is kritischer dan dat van een neutrale toeschouwer. Ik zie geen glans. Ik zie een leuk schilderij van een park. Knap om dat zo te kunnen schilderen.
    Jullie hadden regen, wij hadden droog weer met zelfs op een gegeven moment een zonnetje.

  14. klaproos zegt:

    nou… ik zie de glans niet tagrijn, ik zie een mooi schilderij,
    je hebt het geweldig gemaakt, een vierluik zou mooi zijn, herfst zomer winter en lente:-)

  15. rietepietz zegt:

    Ach ja… voor het eerst de kachel aan… buiten regent het en bij thuiskomst laat je natte jas de ramen beslaan met een vaag ragfijn filter van waterdamp…… ik zie je camera richten door het beslagen raam op het mooie stukje natuur buiten……het ziet er schilderachtig uit en ik kom het graag bekijken als je ooit een expositie kan samenstellen !

Je kunt hier reageren

