Een stukje singelpark

In 2012 lanceerde Leiden een fantastisch plan: een park langs de zeven singels die rondom het oudste gedeelte van de stad liggen. Het zou het langste park van Europa moeten worden van maar liefst 6,7 kilometer lang. Ook de Hortus Botanicus werd in het plan opgenomen. Menig Leidenaar dacht: eerst zien, dan geloven; wat ambitieus weer allemaal. Maar nu, in 2016, is men op meerdere plekken druk bezig met verbindingsbruggen bouwen zodat men de wandeling ononderbroken door het park kan maken. Ik heb hier in 2012 al uitgebreid over bericht, dus wie er meer over wil lezen en zien, kan de plannen met een klik hier bekijken.
In het plantsoen aan de Zoeterwoudsesingel is inmiddels een fontein toegevoegd en de bruggetjes zijn voorzien van bloembakken, die wonder boven wonder door de Leidse lieverdjes met rust worden gelaten. Veel hoeft daar verder niet meer te gebeuren. Hieronder een zomerse foto-impressie.





Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Een stukje singelpark

  1. Ghita zegt:

    Dit ziet er al mooi uit,wanneer het helemaal af is ga ik het zeker eens rondlopen, ik ben wel in voor zo’n ommetje. Ik hoop dat het ook echt helemaal rondom park wordt.

  2. Thérèse zegt:

    Wat een geweldig plan en wat heerlijk om zo’n mooi park in een stad te hebben, Als ik nog eens in Leiden kom, ga ik beslist eens kijken.

  3. Dwarsbongel zegt:

    Het lijkt me geen verkeerde omgeving voor een wandeling… 😉

  4. Morgaine zegt:

    Dat ziet er toch wel heel mooi uit, het wordt wel weer eens tijd dat ik ook weer eens in Leiden kom buurten, of dat dit jaar gaat worden?

    X

  5. Kakel zegt:

    Die een na laatste foto is een pláátje.
    Het leukste is om iets te realiseren waarvan anderen zeggen dat het een onmogelijke klus is (-:
    Ik hoop dat de Leidse lieverdjes er nog lang met hun tengels van af zullen blijven.
    3 oktober schiet al op!

  6. klaproos zegt:

    fantastisch Tagrijn, soms denk je bij het zien van zulke prestigieuze plannen nou nou nou… maarrrrr ze hebben het dan tóch maar gedaan… netjes 🙂

    mooie plaatjes van een groen park, het langste groene park 🙂

  7. whawww .. het langste park van europa ..
    en dat middenin een stad!
    jouw foto’s tonen dat het daar heerlijk vertoeven is, tenmidden al dat groen, tagrijn! 🙂

  8. RenéSmurf zegt:

    Nou, dat is toch erg mooi, hoe meer groen hoe liever! Ik geniet er hier ook enorm van, en weet nu hoe mooi het daar is.

  9. Ik ben zo benieuwd wanneer de grote stappem gezet gaan worden met het Singelpark. Ik zie opeens het Witte kerkje en vraag mij af wat zit er nu in tegenwoordig.

  10. Mooi.. nu nog lekker weer.. owh wacht, dat heb je ookal geregeld. Goed bezig daar in Leiden.

    Love As always
    Di Mario

  11. logbankje zegt:

    Kan alleen maar lof voor het singelpark hebben, uniek park in een mooie stad. Hans

  12. Caecil zegt:

    Mooie foto’s, Tagrijn!
    Je brengt me meteen op een idee. Kunnen we niet onze afspraakjes weer af en toe oppakken en dan met de camera door de stad gaan? De verhalen komen vanzelf wel. Lijkt me gezellig om je weer eens te ontmoeten!

  13. Wieneke zegt:

    Wat een geweldig idee en dat ze het dan nog uitvoeren ook is helemaal top.

  14. Rietepietz zegt:

    Wat leuk dat er zo hard aangewerkt wordt om het plan uit te voeren. Ik hoop het ooit een keer helemaal te kunnen lopen, en dan neem ik maar aan dat we onderweg genoeg bankjes zullen vinden om even uit te blazen en te genieten van al dat moois.

  15. Villasappho zegt:

    Het prachtige Leiden heb er laatst dus een stukje van gezien zal er de volgende keer aan denken e hele lengte mee te nemen.

Je kunt hier reageren

