De krant van oktober 2057

krantDe hedendaagse techniek kent geen grenzen. Het stelt ons zelfs in staat over tijdgrenzen heen te kijken. Zo heeft men mij onlangs in een Leids laboratorium in staat gesteld de krant te lezen van 20 oktober 2057. Gelukkig, kranten bestaan over veertig jaar dus nog. Een paar opvallende nieuwtjes:

Pietendiscussie barst weer los
Den Haag – Opnieuw zijn gisteravond rellen uitgebroken op het Malieveld. Grote groepen voornamelijk zwarte jongeren schreeuwden leuzen en liepen met spandoeken om zich te weer te stellen tegen de weigering van het kabinet een pietenrol toe te bedelen aan zwarte jongeren tijdens het komende sinterklaasfeest.
“Je reinste discriminatie”, roept hun woordvoerder. Premier Klaver begrijpt alle commotie niet: ‘In het verleden hebben kabinetten zich juist ingespannen aan de wens van het volk te voldoen en de zwarte pieten te weren, krijg je dit weer.’ Maar hij zegde wel toe te bezien of het wellicht mogelijk is volgend jaar bij wijze van experiment enkele z.g. ‘zwarte pieten’ toe te laten.

Storing in metro
De storing in de metro tussen Reijkjavik en Lelystad is nog steeds niet opgelost. Gisteren waren duizenden reizigers gedwongen een overstap te maken in Kopenhagen, wat een ernstige vertraging van soms wel drie minuten opleverde.

Remigratie van Mars
Al enige duizenden bewoners van de planeet Mars hebben zich opgegeven voor een emigratie naar de aarde. Opvallend is dat hieronder veel kinderen en kleinkinderen zijn van de eerste voortrekkers naar de planeet.

Vogels waargenomen
Boven de heide bij Nunspeet zijn enkele vogels waargenomen, een diersoort dat de jongeren onder ons alleen nog maar van afbeeldingen kennen. Men vermoedt dat het mussen waren, waarvan men dacht dat deze al enkele decennia waren uitgestorven. Ornithologen zijn laaiend enthousiast, omdat het zou betekenen dat de natuur zich toch aan het herstellen is.

 Commotie in Marokko
In Marokko is veel opwinding ontstaan na het bericht dat prinses Dorina Beatrix, de oudste dochter van koningin Amalia, wil scheiden van prins Mohammed IX, de zoon van de huidige koning van dat land.

Ajax verliest opnieuw
Ajax heeft ook de tweede wedstrijd om de Universum Cup verloren. Ze waren in de uitwedstrijd niet opgewassen tegen de stevige jongens van Plutose Boys. De uitslag 37-0 was niet geflatteerd. Maar trainer De Groot verklaarde stellig: thuis winnen we.

                                     Volgende week slaat Tagrijn een keertje over.

Dit bericht werd geplaatst in De media, Diversen, Over de grens en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De krant van oktober 2057

  1. Ghita zegt:

    haha, wat een nieuws….ik zou het nog mee kunnen maken 🙂

  2. boomkruiper zegt:

    😀 😀 😀 😀 Dank Tagrijn dat jij geluisterd hebt, ik stond blad te harken en afgewaaide takken te rapen. Heb het fragment terug geluisterd. Ja hoor met de OE-klank. Maar nog geen mail van Hans v.d.B. Wij missen KEES wel héél erg bij het nootschieten …

  3. gewoonanneke zegt:

    O wat een heerlijk verhaal, George Orwell is er niets bij. En dat van die zwarte Pietendiscussie dat zie ik zo maar gebeuren ook nog haha.

  4. rietepietz zegt:

    Onder commotie in Marokko las ik even te snel en dacht dat er stond; ” de zoon van de huidige koning van ons land.” Is misschien zelfs niet helemaal uitgesloten dát dat er staat 2057″…..

  5. Morgaine zegt:

    Moet ik hem nu weer neerzetten Tagrijn? IN the year…. hahahahahaha hoe kom je erop man!

    Geweldig!

    X

  6. klaproos zegt:

    whaahahha, ja dat is mooi van de andere kant bekeken Tagrijn, geweldig,
    ik maak dat niet meer mee en ben er ook niet rouwig om 🙂

  7. Met een beetje mazzel zou ik in 2057 kunnen controleren of het klopt, alhoewel dan zou ik 103 moeten worden. Nou ja sla deze blog toch maar op 🙂

  8. Toch jammer van die vogels.. kom je terug.. vinden ze je in Nunspeet. 😉

    Love As Always
    Di Mario

  9. RenéSmurf zegt:

    ha, we zullen zien wat er van uitkomt! Wel leuk om er zo wat op los te fantaseren! Ik denk niet dat Mars ooit komen gaat.

  10. Villasappho zegt:

    Geloof niet dat er over 40 jaar wel een metro naar verweggiestan is en geen mussen meer. Ik kom er nog op terug.

  11. Suskeblogt zegt:

    Dan zal ik 97 jaar jong zijn. Wie weet maak ik het nog mee.

  12. Thérèse zegt:

    O wat leuk om daar van alles over te bedenken en zo optimistisch het meeste. Jesse Klaver onze premier bijvoorbeeld. Alleen het verdwijnen van die vogels, daar schrik ik toch wel een beetje van. .

  13. boomkruiper zegt:

    Premier Klaver had toch zeker wel een verkiezingsprogramma van 4 blaadjes! 🙂
    En krijgen ze een zak geld mee om van Mars naar Aarde te remigreren?
    @ lach me slap om jouw ‘rooie oortjes’ Tagrijn. Spot on!

  14. Marja zegt:

    Wat een toestand. Ik ben gelukkig niet van plan 102 te worden.

  15. logbankje zegt:

    De krant van oktober 2057, dat is nog eens nieuws.
    Ik zal niet zeggen dat het niet waar is of niet zal gebeuren. Hans

  16. Rob Alberts zegt:

    Gelukkig het nieuws veranderd dus helemaal niet in 40 jaar.
    Nu lees ik weinig kranten en blader ik alleen over het internet.

    Fijne week!

    Vrolijke groet,

Je kunt hier reageren

