Een tunnel voor de Kanaalweg

We hebben er lang op moeten wachten, maar afgelopen zaterdag konden wij als omwonenden enkele uren voordat het verkeer er gebruik van kon maken onder de nieuwe spoortunnel door aan de Kanaalweg in Leiden.
Hieronder eerst een foto van de weg die gedurende de bouw van de tunnel (vanaf mei vorig jaar) was afgesloten en er dus verlaten bij lag. Maar de fier wapperende vlaggen van de gemeente en Pro Rail tonen aan dat hier gewerkt werd.
 

Omdat de weg nu hellend is waren er meteen kinderen actief met rolschaatsen, fietsjes en skateborden. Voor een paar uur was de weg van hun. Maar zaterdagmiddag vanaf 13.00 uur mocht al het andere verkeer weer via de Kanaalweg onder het spoor door. Jarenlange verkeersellende met stoplichten en ongelukken bij de bewaakte spoorwegovergang is voorgoed voorbij. En ook wij zijn verlost van al het verkeer dat langs ons complex werd geleid.


Als je goed kijkt zie je rechts nog net de trein die over de tunnel is gereden.

Terzijde: De foto-ellende op dit weblog (met hartelijke dank aan Photobucket), wordt met succes bestreden. Door de oude codes te vervangen door een nieuwe (zie vorig log) komen langzaamaan alle foto’s weer terug. Er wordt dagelijks aan gewerkt. Van de naar schatting 8000 foto’s die sinds april 2006 werden geplaatst zijn er al heel wat terug. Ik ben  begonnen met april 2006 en nu gevorderd tot maart 2009. Nog wel wat te doen dus. Maar af en toe laat ik hier nog wel wat van me horen.</sp

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land, Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Een tunnel voor de Kanaalweg

  1. Ghita zegt:

    Het is mooi geworden, eigenlijk is zo’n dik jaar toch wel snel gegaan.
    Zal nu wel wat veiliger en sneller zijn voor autoverkeer (heb er op de de fiets niet zoveel last van gehad).

  2. Thérèse zegt:

    Als je ergens op wacht, zoals bij jou die tunnel, lijkt het altijd verschrikkelijk lang te duren, maar goed dat het eindelijk klaar is nu.
    Wat een heidens karwei heb je met die foto’s. Ik snap niet dat dat photobucket zo iets kan flikken; sorry voor mijn groffe woorden. Het beste ermee.

  3. RenéSmurf zegt:

    Een boel werk op aarde, zowel online als offline. Men bouwt maar door met wegen en tunnels en op internet wordt ook altijd alles anders.

  4. gewoonanneke zegt:

    Goeie oplossing zo’n tunnel…….. pff wat een werk nog zeg al die foto’s……..

  5. Willy zegt:

    een goede oplossing voor vlot en veilig verkeer Tagrijn

    succes met photobucket

    groeten

  6. Villasappho zegt:

    Wat leuk, zou er ook overheen gaan fietsen. Wens je succes met of tegen photobucket.

  7. Hermieneke zegt:

    Oh, wat mooi die tunnel! Was altijd een nare plek die overgang, vond ik.

  8. klaproos zegt:

    fantastisch Tagrijn wat zoals kan hé, knappe koppen aan het werk 🙂
    fijn dat je foto’s weer terug komen,
    ik heb ze bij een provider gehad die er ineens mee stopte….. jarenlang alles kwijt… ik g a ze niet meer opzoeken, de foto’s heb ik, maar op oudere blogs zijn kruisjes te zien 😦
    veel werk mee gehad om een blog te maken, en toen was het “ineens” foetsie 😦

  9. Heeft even geduurd die tunnel maar is wel mooi geworden, ik ben er laatst al een keertje vanaf de Hogerijndijkkant doorheen gereden was toen al mooi. Wat een ellende joh met je foto’s ik heb ze gelukkig weer terug bleek ergens een fout bij hen te zijn of mijn abonnement van 25 euro per jaar was afgelopen maand net niet toereikend .Nou a ik zie wel. 😦

  10. Jan Willem zegt:

    Ziet er goed uit die tunnel, lekker veilig en prettig voor jullie omwonenden, weer wat rustiger met verkeer?

  11. Sinds de tunnel bij ons onder het spoor bij het station, kom ik daar niet meer. Als fietser moet je een eind om fietsen en daar heb ik niet altijd zin in. Eigenlijk nooit.

    Love As always
    Di Mario

  12. Suskeblogt zegt:

    zolang die tunnen geen verzamelplaats wordt voor diverse soorten tuig is alles in orde.

  13. rietepietz zegt:

    Je kunt nu dus zonder gevaar “onder de trein komen” met zo’n rug ertussen heb je nergens lasst van. Wat een klus nog, en wat bof ik dat ik slechts zo hier en daar iets mis. Sterkte maar weer.

  14. Marja zegt:

    Mooie oplossing. Ik herinner me de spoorwegovergang nog uit de tijd dat wij in Voorschoten woonden. Was best gevaarlijk.
    Succes met je grote fotoverhuisklus.

  15. logbankje zegt:

    Een tunnel onder het spoor door is inderdaad een veilige oplossing.
    Nu maar hopen dat het in de tunnel ook veilig blijft, want daar gaat het hier nog wel een mis.
    Gelukkig komen de foto’s weer boven water door je inzet. Hans

  16. staartje zegt:

    Leuk! Okee, jij ook al photobuckettellende… komt goed dus. Fijne week!

Je kunt hier reageren

