Een kerstig stukje

Tagrijn heeft een batterij kerstmannen ingehuurd om al die woorden die je nu weer met regelmaat van de kerstklok ziet opduiken, op een rijtje te zetten. Het zijn er aardig wat en waarschijnlijk is deze lijst met ‘kerst’woorden ook niet compleet. Tagrijn heeft er een kerstpuzzeltje van gemaakt en vraagt:

WELK WOORD HOORT IN DEZE OPSOMMING NIET THUIS?

kerstaanbieding, kerstarrangement, kerstattribuut, kerstavond, kerstbaby, kerstbal, kerstbestand, kerstbier, kerstblok, kerstboek, kerstbomenmarkt, kerstboodschap, kerstboom, kerstboomartikel, kerstboomverlichting, kerstboter, kerstbrood, kerstcactus, kerstcadeau, kerstcantate, kerstcd, kerstconcert, kerstdag, kerstdienst, kerstdiner, kerstdvd, kerstengel, kerstetalage, kerstetentje, kerstevangelie, kerstevenement, kerstfeest, kerstfilm, kerstgala, kerstgave, kerstgebak, kerstgebruik, kerstgedachte, kerstgedicht, kerstgerecht, kerstgeschenk, kerstgratificatie, kerstgroen, kerstgroep, kerstgroet, kersthit, kerstinn, kerstkaars, kerstkaart, kerstkalkoen, kerstkind, kerstklok, kerstkoek, kerstkrans, kerstkransje, kerstkribbe, kerstkring, kerstlied, kerstlint, kersttrekking, kerstmaal, kerstmaand, kerstman, kerstmarkt, kerstmenu, kerstmis, kerstmorgen, kerstmuts, kerstmuziek, kerstnacht, kerstnachtmis, kerstnummer, kerstomaatje, kerstontbijt, kerstoptocht, kerstoratorium, kerstpacht, kerstpakket, kerstplaatje, kerstpot, kerstprogramma, kerstprijsvraag, kerstrapport, kerstreces, kerstrol, kerstpacht, kerstpot, kerstpudding, kerstpuzzel, kerstroos, kerstsfeer, kerstshow, kerstspel, kerstsprookje, kerststaaf, kerststal, kerststemming, kerstster, kerststol, kerststress, kerststronk, kerststukje, kersttaart, kersttijd, kersttimp, kersttoernooi, kersttoespraak, kersttooi, kersttrui, kersttulp, kerstuitzending, kerstvakantie, kerstverhaal, kerstverlichting, kerstverlof, kerstversiering, kerstvertelling, kerstviering, kerstvoorstelling, kerstvuur, kerstwandeling,kerstweek, kerstweer, kerstwegge, kerstwens, kerstzang, kerstzegel.

                                                   Prettige feestdagen en tot 2019!

 

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Cultuur. Bookmark de permalink .

20 reacties op Een kerstig stukje

  1. Kakel zegt:

    Goddank: het is weer januari! Het positieve aan je blog is, dat ieder woord met “kerst” begint, in plaats van met “feest” wat veel grote bedrijven doen, om het zodoende wat minder christelijk te maken. Je merkt: ik leef nog. En uit het oog is niet uit het ♥ Ik blog nog niet, maar wie weet, 2019 is nog lang… Ik wens je van alles alleen maar het beste, Tagrijn!
    Groetjes Kakel.

  2. reismeermin zegt:

    Tagrijn mijn kerstomaatjes zijn op… Wens je een heel goed en schrijfrijk 2019 toe

  3. Ik kan geen kerst…….. meer zien wat heb jij er veel bedachten hoe kom je erop.
    Maar je Kerst-omaatje is grandioos. 🙂 🙂

    Fijne jaarwisseling, Erica

  4. haha, volgens mij kan alles wel, je kan er bij ieder woord gewoon Kerst (wel met een hoofdletter) voor zetten. En een Kerst-omaatje……ik zie een heel schattig omaatje voor mij, met een zelfgebreide foute Kersttrui.
    Fijne Kerstdagen en een goed 2019

  5. boomkruiper zegt:

    Fijne feestdagen Tagrijn en dat je maar veel Kersttomaatjes mag eten dan weet ik zeker denkend aan de slanke ganzen dat je de Kerst zult overleven 😉

  6. Mooi gevonden maar volgens mij hoort kerstwegge er niet in thuis want het is een krentenwegge volgens mij.

  7. E.Bonte zegt:

    Een foute KERSTTRUI is niet gekocht en we eten met de kerstdagen geen kerstomatjes. Prettige feestdagen toegewenst. Els

  8. rietepietz zegt:

    Whahaha, ik zie als dat het kerstomaatje als “verkerst” is tot kerst omaatje, maar je hebt het weer leuk bedacht!

  9. Villasappho zegt:

    Ik word er een beetje bedroefd van.

  10. RenéSmurf zegt:

    kerstinn natuurlijk, maar leuk gevonden!

  11. logbankje zegt:

    Heb twee keer gelezen, maar volgens het Scrabblewoordenboek moeten ze kunnen. Hans

  12. Het woord kerst is gewoon verkeerd.

    Love As Always
    Di Mario

  13. klaproos zegt:

    van mij mag het weer Januari zijn Tagrijn 🙂

  14. Corja zegt:

    Ja, ik vond ook het kerst-omaatje. Ik vind hem (haar?) erg grappig!

  15. kerst.. een beetje van het goede teveel..
    maar kerstinn.. lijkt me maar niets

    groeten

  16. Suskeblogt zegt:

    Er zit veel in kerst zo te lezen.
    Dat het maar vlug voorbij is.

  17. Marja zegt:

    Kerstpacht klinkt me vrij onbekend in de oren. Moet het misschien winterpacht zijn? 😉

  18. Rob Alberts zegt:

    Een kers tomaatje kan met de Kerst gegeten worden.
    Je zou een kers tomaatje ook in de kerstboom kunnen hangen.

    Maar zonder een extra “T” valt er geen kersTtomaatje van te maken.

    Vredelievende groet,

Je kunt hier reageren